افزایش 23 درصدی تولید طلا در بزرگترین معدن طلای ایران

لست سکند

یک مقام مسئول در معدن طلای زرشوران اعلام کرد: با تمهیدات صورت گرفته در اردیبهشت ماه امسال ضمن اجرای اقدامات اصلاحی در این معدن، حجم تولید طلا در ۵ ماه اول سال 1399 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش کاماپرس محسن نادری سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران ضمن اعلام این خبر، افزود: معدن زرشوران با برنامه ریزی‌های انجام شده توانست در ماه گذشته(مردادماه سال )99 جهش قابل توجهی در تولید طلا داشته باشد. به گفته وی افزایش چشمگیر تولید طلا در این معدن در راستای تحقق شعار سال(جهش تولید) است و این معدن به عنوان سرمایه ملی به آمارها و نتایج مطلوبی در حوزه عملکردی دست پیدا کرده است.

ارتقاء 75 درصدی ریکاوری تولید طلا در زرشوران

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در ادامه به آمار تولید و افق پیش روی این معدن اشاره کرد و گفت: ارتقاء ریکاوری تولید طلا به میزان بیش از ۷۵ درصد با رشد ۳۰ درصدی، اصلاح الگوی مصرف و کاهش مواد مصرفی در هر تن خاک ورودی، بهبود فرآیند آبگیری در مرحله فیلتراسیون و افزایش ظرفیت فیلتراسیون و شکل گیری مدیریت کنترل کیفی بخشی از اقدامات و موفقیت های صورت گرفته در بخش تولید این شرکت است.

بنا به اعلام روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، وی همچنین به عملکرد و آمار بخش استخراج معدن زرشوران اشاره کرد و گفت: در ۵ ماهه سال جاری اقدامات مهمی از قبیل انجام برخی اصلاحات در جاده‌های معدنی و طرح استخراجی، دستیابی به استخراج ۴۳۰ هزار تن کانسنگ طلا (با تحقق برنامه‌ای ۳۳۹ درصدی)، انجام مناقصه اکتشافی به میزان ۲۰ هزار متر انجام شده است.

راز آسمان پایتخت

وی افزود: برای ماه های آتی سال برنامه های عملیاتی این شرکت از قبیل تکمیل مطالعات پایداری شیب و هیدروژئولوژی معدن، شروع عملیات زهکشی، خشکه اندازی و ایمن سازی پله‌ها، اقدامات تکمیل طراحی و استخراج طبق برنامه ششم معدن، تکمیل اکتشافات تفصیلی محدوده معدنی فعلی و انجام مطالعات اکتشافی سایر محدوده‌های معدن زرشوران و سایر موارد در دست اقدام است.

شایان ذکر است معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران شناخته می شود و در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب واقع شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز