افزایش 180 درصدی قیمت مسکن در تهران

بر اساس آمار دفتر مدیریت اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن در پایتخت طی دو سال گذشته 180 درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاماپرس، شاخص دوساله  نشان می دهد قیمت مسکن در دی ماه ۱۳۹۸ نسبت به دی ماه ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۶۸ درصد، در بهمن ماه معادل ۱۷۳ و در اسفند ماه بالغ بر ۱۸۰ نسبت به ماه مشابه دو سال قبل از آن افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص مسکن تهران در فصل زمستان سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ حاکی از آن است که درصد افزایش قیمت در زمستان ۹۸ نسبت به پاییز بیش از دو زمستان قبلی بوده است. به طوری که زمستان ۹۶ شاهد افزایش حدود ۱۲ درصدی قیمت مسکن نسبت به فصل قبل از آن بوده ، در حالی که زمستان ۹۷ این عدد به حدود ۱۵ درصد و در زمستان ۹۸ نیز به ۱۸ درصد افزایش رسید. به گزارش منتشر شده در روزنامه عصر اقتصاد، بر اساس آمار دفتر اقتصاد مسکن، تعداد معاملات انجام‌گرفته در فروردین امسال ۱۳۰۰ معامله بوده است که این رقم در مقایسه با اسفند ۹۸ که ۱۰ هزار و ۲۴۲ معامله بوده، بیش از ۸۷ درصد کاهش و نسبت به فروردین سال گذشته حدود ۶۳ درصد کاهش معاملات را نشان می‌دهد. به رغم کاهش قابل‌توجه معاملات در ماه‌های پایانی سال، قیمت‌ها سیر صعودی داشته‌اند.

متوسط  قیمت هر متر مربع واحد در تهران

متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در فروردین امسال ۱۵ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان معامله شده که در سال گذشته که متوسط معاملات هرمترمربع واحد مسکونی، ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان بوده است. معاملات یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی نسبت به اسفند ۹۸، ۰.۷ درصد کاهش و نسبت به فروردین ۹۸، بیش از ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.بر اساس آمار ارایه شده، پروانه های ساختمانی صادرشده تعداد واحدهای مسکونی در سال ۹۸، به تعداد ۲۸۰۳واحد بوده است. همچنین بر اساس آخرین آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در منطقه ۵ شهرداری تهران ۱۸۶ مبایعه به ثبت رسیده که بیشترین حجم معاملات پایتخت را همانند سال گذشته به خود اختصاص داد. کمترین معاملات انجام شده در مناطق ۱۶، ۱۹ و ۲۲ بوده که هرکدام با ۱۲ معامله، کمترین میزان معاملات پایتخت را ماه فروردین امسال به ثبت رساندند.

آریاک سفر

کسادی بازار مسکن در سایه کرونا

تعداد معاملات در بازار مسکن شهر تهران در زمستان ۹۸ بالغ بر ۱۰۲ درصد نسبت به پاییز ۹۸ رشد یافته است. در شرایطی که معاملات در ماه های دی و بهمن هم نسبت به ماه های قبل و نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته، ناگهان در اسفند ماه تعداد معاملات بر خلاف آنچه انتظار می‌رفت ۲۳ درصد نسبت به بهمن ماه کاهش یافت که البته قطعاً شیوع بیماری کرونا تاثیر چشمگیری در این موضوع داشته است. با این حال در حالت کلی، تعداد قراردادهای خرید و فروش از ۱۷ هزار و ۲۳۵ واحد در پاییز ۹۸ به ۳۴ هزار و ۸۲۰ واحد در زمستان ۹۸ رسیده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز