افزایش نیاز به مس پالایش‌شده در 30سال آینده

مس

شرکت ملی صنایع مس ایران شرکت استخراج معدن مس ایرانی است، که در زمینه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری مس، همچنین تولید محصولات مسی همچون کاتد، اسلب، بیلت و مفتول، فعالیت می‌نماید. این شرکت مالک سه معدن مس در مس سرچشمه رفسنجان، میدوک استان کرمان و سونگون در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

به گزارش کاماپرس، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۵۱ تحت عنوان شرکت سهامی معادن مس سرچشمه در شهر رفسنجان، تأسیس شد و در سال ۱۳۵۵ به شکل کنونی تغییر نام داد. در حال حاضر اکثریت سهام این شرکت متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، (۱۲٪) شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین، (۶٪) بانک ملت (۵٪) و بانک تجارت (۴٪) می‌باشد. شرکت ملی صنایع مس ایران در سال مالی ۱۳۹۴ درآمدی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان کسب نمود و در رتبه ۴۰ از فهرست صد شرکت برتر ایران، بر پایه میزان درآمد سالیانه، قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده در زمینه تولید مس در افق ۱۴۱۰ گفت:‌ برای سال ۱۳۹۹ برنامه تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد و ۳۳۵ هزار تن آند در نظر گرفته شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مس، اردشیر سعدمحمدی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در زمینه تولید مس در افق ۱۴۱۰ گفت:‌ برای سال ۱۳۹۹ برنامه تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد و ۳۳۵ هزار تن آند در نظر گرفته شده است، اما براساس یک برنامه‌ریزی مدون و حساب‌شده که برای شرکت مس تدوین کرده‌ایم، بنا داریم در سال ۱۴۱۰ تولید کاتد را به ۵۵۰هزار تن و تولید آند را به ۶۶۶ هزار تن در سال ارتقا دهیم. وی با تاکید بر اینکه عملیات توسعه‌ای لازم برای دستیابی به هدف تولید 550 هزار تن کاتد در سال تا سال 1403 انجام خواهد شد، ادامه داد: تا سال 1410 بیش از 24هزارو800 میلیارد تومان و 2هزارو473 میلیون یورو در طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران سرمایه‌گذاری خواهد شد. تا پایان خردادماه 99 نیز رقم2هزارو 198 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 19هزارو681 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی در 23 طرح و پروژه توسعه‌ای سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ درآلو، احداث کارخانه‌های تغلیظ دره‌زار، طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چاه فیروزه، احداث کارخانه فلوتاسیون سرباره سرچشمه که پس از بهره‌برداری 70 هزار تن کنسانتره تولید می‌کند، احداث کارخانه تغلیظ ایجو، طرح توسعه ذوب مس خاتون‌آباد، طرح کارخانه‌های اسید که اسید تولیدی آن در تولید یک میلیون تن کود فسفاته موردنیاز کشور مورد استفاده قرار خواهدگرفت، پروژه ملی انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب شرق کشور، احداث فاز 3 تغلیظ سونگون، احداث کارخانه هیپ‌لیچینگ سونگون، طرح تولید مس کاتدی مجتمع مس آذربایجان، احداث کارخانه آهک اهر و طرح جامع آب و برق بخشی از این پروژه‌ها هستند. سعدمحمدی همچنین خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها میزان نیاز به مس پالایش‌شده در دنیا در 30سال آینده افزایش خواهد یافت؛ این فرصت بسیار خوبی است تا تلاش کنیم در عرصه بازیگران اصلی بازار جهانی مس وارد شویم و رتبه کشور و شرکت مس را در سطوح بالای صنعت مس دنیا ارتقا دهیم.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شركت ملی صنايع مس ايران
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز