افزایش نظارت بر بازارها با 4 هزار نیروی بسیج

لست سکند

بر اساس پیشنهاد سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران 4 هزار نیروی بسیج به امر نظارت بر بازار خواهند پیوست.

به گزارش کاماپرس، گرانی و تورم در بازار بحثی است که دلایل متعددی دارد و برخی از این دلایل در شرایط کنونی کشور چندان قابل تغییر نیست. اما گران فروشی بحث دیگری است که ارتباطی به تحریم و تورم ندارد و بیشتر در سوء استفاده برخی فرصت طلبان و سودجویان از شرایط اقتصادی حاکم و نبود نظارت ریشه دارد.

اصناف برای مبارزه با گران فروشی تشکل های داخلی خود را دارند و اکنون خبر رسیده است که بسیج هم برای نظارت بر بازار به این تشکل ها کمک خواهد کرد.

استفاده از بسیجی های آموزش دیده

بهنام نیک منش، سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در مورد جزییات استفاده از نیروهای بسیجی در بازرسی بازار اظهار داشت: با توجه به اینکه در سطح کشور نیروهای بازرسی اصناف و سازمان صمت در شرایط کنونی کم است، برای نظارت بازار به نیروی بیشتر نیاز داریم. از همین روی پیشنهاد داده شد که نیروهای بسیج به کمک سایر بازرسان در موضوع نظارت باشند.

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایلنا این مقام مسئول صنفی در پاسخ به این سوال که از کدام بخش از نیروهای بسیج استفاده خواهد شد؟ گفت:‌ بستگی به مدیریت بسیج دارد که چه نیروهای فعالی را برای این موضوع در نظر بگیرند. صحبت اولیه این بود که بین 4 هزار تا 4 هزار و 500 نیروی بسیج در این کار کمک کنند.

وی در ادامه افزود: این نیروهای بسیج برای بازرسی حتما باید آموزش ببینند و تخصص داشته باشند، ضمن اینکه باید در کنار سایر بازرسان کار نظارت را انجام دهند.

نیک منش  تصریح کرد: درخواست‌ها نوشته شده و بسیج هم اعلام آمادگی کرده و به زودی زمان شروع به کار آنها مشخص خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز