افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰+ جزئیات

طبق اعلام دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران، مستمری‌بگیرانی که ۳۵ سال سابقه‌ بیمه‌پردازی داشته باشند، با داشتن دو فرزند تحت تکفل، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد افزایش داشته است. همچنین کمک هزینه‌ مسکن، به ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که مبلغ کمک هزینه مسکن بازنشستگان در سال ۹۸ فقط ۲۲ هزار تومان بود. کمک هزینه‌ی معیشت که در سال ۹۸، ۴۰ هزار تومان بود نیز به ۲۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

سایر مزایا مانند حق عائله‌مندی و کمک هزینه‌ی اولاد به ترتیب به ۳۷۰ هزار تومان و ۹۶ هزار تومان (برای هر فرزند تحت تکفل) در سال جاری، افزایش یافته‌اند.

حقوق مستمری بگیران براساس سابقه کار

آریاک سفر

براساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی بازنشستگان با ۲۰ سال سابقه و بدون فرزند در سال ۹۹، حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کرد، اما امسال این مبلغ به حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می رسد، که حاکی از افزایش ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی یعنی حدود ۸۰ درصدی است.

طبق گفته اکبر قربانی دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران مستمری‌بگیران و بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی دارند، با ۲ فرزند و یک همسر در سال ۱۴۰۰، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند .

همچنین بازنشستگان، با ۳۰ سال سابقه و ۲ فرزند در سال جاری، حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌کنند؛ اما اگر این تعداد فرزند تحت تکفل خود نداشته باشند، میزان مستمری آنها به حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

طبق اعلام دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران، همچنین مستمری‌بگیرانی که ۳۵ سال سابقه‌ بیمه‌پردازی داشته باشند، با داشتن دو فرزند تحت تکفل، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند اما بدون این تعداد فرزند، مستمری آنها به حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

همین عده از بازنشستگان یعنی بدون داشتن ۲ فرزند در سال ۹۹، بین ۲ میلیون و ۳۰۰ تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کردند که این حاکی از افزایش ۷۵ تا ۸۰ درصدی مستمری آنهاست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز