افزایش قیمت فروش کلیه تحت تاثیر تورم و اوضاع اقتصادی

به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان، به سبب اوضاع اقتصادی پیش آمده در جامعه، افراد بیشتری نسبت به قبل، برای حل مشکلات زندگی به فروش کلیه روی می‌آورند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، غلامرضا لاری‌زاده ضمن اشاره به هفته حمایت از بیماران کلیوی اعلام کرد: 2 هزار و 490 بیمار دیالیزی در انجمن حمایت از بیماران کلیوی عضوند که از این تعداد یک هزار و 100 نفر آن‌ها اهوازی هستند. البته این آمار فقط مختص کسانی است که در این انجمن پرونده دارند و ممکن است بسیاری از بیماران تشکیل پرونده نداده باشند.

لاری‌زاده درباره آمار عمل پیوند از زمان تاسیس انجمن تا کنون اظهار کرد: تعداد خوزستانی‌هایی که این عمل را انجام داده‌اند به 2 هزار و 348 نفر می‌رسد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان درباره نحوه پیوند کلیه بیماران طی امسال گفت: 13 خوزستانی با خرید کلیه و 37 نفر از طریق اهدای کلیه افرادی که مرگ مغزی شده‌ بودند این عمل پیوند را انجام داده‌اند.

آریاک سفر

فروش کلیه با چه قیمتی انجام می‌شود؟

غلامرضا لاری‌زاده درباره فروش کلیه افراد زنده و قیمت آن گفت: وضعیت اقتصادی خانوارها باعث شده تا بسیاری از افراد کلیه خود را برای حل مشکلاتشان بفروشند که همین امر سبب افزایش قیمت کلیه شده تا جایی که اگر فردی بخواهد کلیه‌ای خریداری کند باید مبلغی حدود 200 تا 250 میلیون تومان بپردازد.

لاری‌زاده همچنین به رواج فرهنگ اهدای عضو تاکید داشت و ادامه داد: اگر بازماندگان افرادی که مرگ مغزی می‌شوند اعضای بدن وی را اهدا کنند سبب زندگی‌بخشی به دیگری خواهند شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان درباره آمار بیماران و فوتی‌های کلیوی گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز مدتی است که این آمارها را در اختیار انجمن قرار نمی‌دهد که این کار توجیهی ندارد.

او همچنین درباره انجمن توضیح داد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی انجمن خیریه‌ است که به کمک خیرین نیاز دارد، زیرا از زمان کرونا تا کنون کمک‌های خیرین به صفر رسیده و این انجمن در مضیقه قرار گرفته است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز