افزایش قیمت طلا و سکه به تبعیت از نرخ اونس!

لست سکند

تبعیت بازار طلا  از تغییرات قیمتی اونس باعث شده قیمت‌ها در این بازار امروز هم افزایشی شود. در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 7 هزار و 600 تومانی نسبت به روز گذشته، با نرخ یک میلیون و 172 هزار و 300 تومان مبادله می‌شود. سکه هم مجددا به جایگاه تازه‌اش برگشت و اکنون به قیمت 12 میلیون و 5 هزار تومان رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت اونس طلا در روز جاری موجب افزایش امیدواری سکه بازان و معامله گران طلا شد. زیرا دیگر حمایتگر مهم قیمت طلا و سکه، یعنی دلار، از دیروز کاهش نرخ زیادی را تجربه کرده است. بنابراین در حال حاضر توجه معامله گران طلا و سکه به نرخ اونس معطوف می‌شود.

هم اکنون نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی با رشد 4.8 درصدی که در مقایسه با روز گذشته داشته، به هزار و 815 دلار رسیده است.

راز آسمان پایتخت

به نظر تنها اهرم فشار افزایش قیمت طلا در بازار داخلی، اونس باشد. اگر اونس طلا هم به مدار کاهشی بازگردد، قیمت سکه با دیگر وارد فاز نزولی خواهد شد. در صورتی که سکه حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست بدهد، قیمت آن کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد. اما سکه بازان به ادامه روند صعودی قیمت اونس امیدوار هستند. آن‌ها معتقدند کاهش قیمتی دلار هم موقتی است و به زودی این ارز مهم وارد مسیر افزایشی خواهد شد.

عامل نوسانات قیمت طلا از نظر کارشناسان

نادر بذرافشان، دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرده که بیشترین عامل اثرگذار بر نرخ طلا و سکه در ایران، قیمت دلار است. هر چه کنترل بر بازار ارز بیشتر باشد، امکان کاهشی شدن نرخ طلا و سکه داخلی بیشتر خواهد بود. به گفته بذرافشان، با توجه به ایام محرم، اهتمام دولت به کنترل بازار ارز و روند نزولی نرخ دلار، انتظار می‌رود نرخ طلا و سکه همچنان کاهش پیدا کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز