افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلادر بازار جهانی برعکس دلار که روز به روز ارزشش کمتر می شود، افزایش قابل توجهی داشته است.
به گزارش کاماپرس، مقامات آمریکایی هنوز برای تصویب بسته کمک مالی پیش از انتخابات به توافق نرسیده اند، اما خبرها حاکی از این است که این طرح به زودی تصویب می شود. حتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز اعلام کرد با وجود مخالفت جمهوری خواهان ، می خواهد لایحه کمک مالی بزرگ را قبول کند.
کارشناسان معتقدند خوش بینی به این توافی باعث بالا رفتن قیمت طلا در بازار جهانی شده است. به طوری که بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۹۱۷ دلار و ۷۶ سنت رسیده است.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۹۲۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با سه دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۹۱۵ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

سقوط دلار،‌صعود طلا
به گزارش ایسنا، البته خبر تصویب این طرح کمک مالی ریسک پذیری را تقویت کرد و شاخص دلار را در برابر رقیبانش، به پایینترین حد در یک ماه اخیر نزول داد.
مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: «کاهش ارزش دلار آمریکا دلیل اصلی افزایش قیمت طلا بوده است.»
پاندمی کرونا باعث چاپ کم سابقه پول و پایین آمدن چشمگیر نرخهای بهره در سراسر جهان شده است و قیمت طلا را در مسیر ثبت بزرگترین رشد سالانه در یک دهه اخیر قرار داده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۴ درصد صعود کرد و به ۲۴ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۸۷۷ دلار و ۹۱ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۴۰۷ دلار و ۹۵ سنت ایستاد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز و طلا ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز