افزایش قیمت دلار؛ خریداران ارز برنده همیشگی بازار!

طی یک هفته گذشته قیمت ارز مداوم در رفت و برگشت بوده است. گاهی دلار با قرار گرفتن در کانال 26 هزار تومانی معامله گران و دلالان را غافلگیر کرده و ترس را به جان آن‌ها انداخته، گاهی هم با صعود قیمتی، خوشحال‌ترشان کرده و زمینه را برای جهش دیگر بازارها و گرانی مجدد به وجود آورده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

هم اکنون این ارز خارجی از نرخ 27 هزار و 500 تومانی بالاتر رفته و امیدواری مجدد دلالان را برای رد کردن کانال 28 هزار تومانی تقویت کرده است.

به گزارش کاماپرس، با این شرایط برخی فعالان ارزی باتجربه بر این باورند که برندگان همیشگی بازار ارز، خریداران هستند. طی 40 سال اخیر این دیدگاه در بین بازیگران سنتی تقویت شده که داشتن ذخایر ارزی ریسک بسیار کمی در مقایسه با فروش آن دارد. در همین چند روز اخیر که قیمت‌ها تقریبا یکنواخت بوده، بسیاری از معامله گران تمایل چندانی به فروش بخش زیادی از ارزهای خود نشان ندادند.

آریاک سفر

در همین هفته جاری چند خبر مهم از زبان سران دولتی و شخصیت‌های کلیدی اقتصاد کشور، پیرامون برنامه‌های جدید دولت برای آزادسازی ارز، برجام، مقابله دولت با متخلفان، کنترل تورم و … منتشر شد، اما باز هم معامله گران در موقعیت فروش گسترده قرار نگرفتند. می‌توان گفت اغلب این افراد تمایل به حفظ ارز خود به عنوان محافظی در برابر تورم لجام گسیخته کشور دارند.

تلاش معامله گران برای صعود بی سر و صدای قیمت دلار!

هنوز معامله گران در سایه احتیاط قرار دارند و با توجه به ابهامات زیادی که درباره آینده سیاسی و اقتصادی کشور موجود است، به کسب سود حداقلی نوسان گیری روزانه قانع هستند. در این موقعیت نوسانی، برخی فعالان بازار عنوان کرده‌اند که بارها معامله گران سعی در کاهش قیمت دلار تا محدوده 26 هزار و 800 تومانی داشتند.

این اتفاق از نگاه افزایشی‌های بازار به معنای کف سازی قیمت دلار است. ثبات دلار در آن نرخ موجب می‌شد تا خریداران بیشتری به صورت تدریجی وارد بازار شوند و اوضاع ارز را از بلاتکلیفی خارج کنند.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز