افزایش قیمتی دلار تا کجا ادامه دارد؟

لست سکند

تاکنون دلار توانسته به مرز قیمتی 25 هزار و 506 تومانی برسد که این مقدار حاکی از کاهش 113 تومانی آن نسبت دو روز گذشته است. نرخ دلار در هفته گذشته حتی از نرخ 26 هزار تومانی هم عبور کرد. اما بعد از مراسم تحلیف ریاست جمهوری با شیب ملایمی کاهش داشته و اکنون حد وسط کانال 20 تا 30 هزار تومان را گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر معامله گران درباره سیاست‌های دولت جدید ابهامات زیادی دارند. عده‌ای بر این اعتقادند که در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی مذاکرات هسته‌ای به راحتی پیش خواهد رفت. در واقع این گروه به یکدست شدن ارکان قدرت و بالا رفتن مدیریت بازارساز چشم دوخته‌اند.

اما به گفته اصغر سمیعی، رئیس اسبق کانون صرافان، اعتقاد برخی از کارشناسان و معامله گران مبنی بر عدم توافق برجام و بهم ریختن اوضاع بازار ارز صحیح به نظر نمی‌رسد. با توجه به نرخ تورم و نرخ بهره کنونی در ایران، وقوع برجام فقط فنر قیمتی ارز را فشرده‌تر می‌کند، وگرنه با در نظر گرفتن این دو نرخ دلار تا اواخر 1400 محدوده‌های بالاتر قیمتی را تجربه خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

قیمت فعلی دلار با تورم هم‌خوانی دارد

کارشناسان معتقدند که در حال حاضر قیمت دلار در محدوده طبیعی قرار دارد. باید به این نکته توجه کرد که تورم ایران 44 درصد برآورد شده و این محدوده قیمتی دلار با تورم مذکور چندان عجیب نیست. صادق الحسینی، کارشناس اقتصادی، با تکیه بر مدل‌های اقتصادی این رقم را در سال جاری افزایشی دانسته و  بین 24 تا 27 هزار تومان برآورد کرده است.

از دیدگاه تحلیلگران فنی در صورتی که دلار در هفته جاری از مرز قیمتی 25 هزار و 800 تومانی عبور نکند، میزان فروش‌های ارزی به تدریج بالا خواهد رفت. در صورت افزایش میزان فروش دلار در بازار و شکست محدوده 25 هزار و 200 تومانی، احتمال افت قیمتی این ارز تا کانال 24 هزار و 800 تومان وجود خواهد داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز