آنتن آیفون مسافری و چمدانی قطع می‌شود؟

با وجود محدودیت‌ها و موانعی که بر سر راه واردات قانونی آبفون 14 وجود دارد، واردات آیفون های مسافری در تیرماه 300 درصد رشد داشته!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از راهبرد معاصر، واردات رسمی گوشی موبایل در سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته کاهشی شد و بنابر آمار، واردات گوشی موبایل از نظر تعداد 26.6 درصد و از نظر ارزش 11.4 درصد نسبت به زمان مشابه سال 1400 کمتر شده است.

مشکلات استفاده از آیفون‌ های مسافری

گفتنی است افزایش واردات گوشی موبایل آیفون به صورت مسافری و چمدانی 300 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته؛ با توجه به مسائل رجیستری استفاده از آن برای مصرف کننده مشکل‌ساز خواهد بود و همچنین بر اساس اعلام سامانه همتا اگر این نوع گوشی‌ها شناسایی شوند، آنتن آن‌ها قطع خواهد شد.

قابل ذکر است که واردات موبایل به صورت مسافری به کشور سبب خروج ارز در بستر غیررسمی نیز می‌شود.

آریاک سفر

باتوجه به مسائل موجود و موانع واردات گوشی‌های آیفون به کشور ممکن است گوشی آیفون 14 با قیمتی نجومی و از مسیر غیرقانونی وارد کشور شود.

افزایش موبایل‌های مسافری در کشور پس از راهپیمایی اربعین

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به ایام اربعین به دلیل آنکه واردات گوشی‌های همراه بالای 600 دلار ممنوع شده است، دلالان از اطلاعات مسافران اربعین استفاده و موبایل‌های قاچاق را رجیستری کنند. سخنگنوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا نیز در همین زمینه هشدارهایی داده است.

بنا به گفته محمدرضا عالیان، میلیون‌ها نفر در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند و پس از آنکه از مرزها خارج شوند، مسافر محسوب می‌شوند؛ بنابراین امکان فعال کردن یا رجیستر یک دستگاه موبایل را دارند. در این حین عده‌ای سودجو از مدارک زائران برای قاچاق گوشی‌های بالای 600 دلار استفاده می‌کنند.

پس از ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 600 دلار در اردیبهشت‌ ماه قاچاق موبایل مسافری رشد کرده و به نظر می‌رسد آمار گوشی‌های قاچاق پس از اربعین بیشتر شود.

عالیان به مسافران اربعین توصیه کرد از قرار دادن اطلاعات شخصی به افراد سودجو ممانعت کنند: با آنکه طی دو سال گذشته راهپیمایی اربعین برقرار نبود ولی در سال 98 حجم بسیاری از آیفون های مسافری به کشور وارد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز