افزایش شدید فقر و نابرابری بر اثر شیوع کرونا

سازمان بین المللی کار از افزایش شدید فقر و نابرابری در جهان بر اثر شیوع کرونا خبر داد و تاثیر این بیماری بر معیشت افراد مسن، کارگران مهاجر و آوارگان را بسیار فراتر از دیگر اقشار توصیف کرد.

کشورهایی که سیستم‌های درمانی کارآمد در حوزه بهداشت و درمان دارند ، بهتر به در مقابل بیماریهای همه‌گیر واکنش نشان می‌دهند.
سازمان بین المللی کار می‌گوید ، دولت ها به همراه شرکای اجتماعی و سایر ذینفعانشان، باید از بحران COVID-19 به عنوان بیدارباشی برای تقویت سیستم‌های حمایت اجتماعی استفاده کنند.
در گزارشی که اخیرا از سوی ILO منتشر شده ، کشورهایی که دارای سیستم‌های درمانی و بهداشتی مؤثر و کارآمد هستند، برای محافظت از جمعیت خود در برابر تهدیدهایی که در پی کرونا، معیشت را در معرض خطر قرار داده‌اند، بهتر آماده هستند. در عین حال این گزارش به این نکته هم اشاره می‌کند که کشورهایی که فاقد یک سیستم بهداشتی و حمایتی قوی هستند ، باید سیاست‌ها و مداخلات اجتماعی را به صورت موقت تدوین کنند.
مدیر دپارتمان حمایت اجتماعی ILO در اینباره میگوید: این بیماری همه گیر در سیستم های حمایت اجتماعی در سراسر جهان ، به ویژه برای برخی از کارگران، مانند کارگران پاره وقت، کارگران موقت و بسیاری از افرادی که در اقتصاد غیررسمی فعالند ، مشکلات جدی ایجاد کرده است. به گفته او، در چنین شرایطی حمایت اجتماعی نه به عنوان یک هزینه اضافی که باید به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی شود تا شرایط اقتصادی را به ثبات مطلوب برساند.

اقدامات گسترده 108 کشور برای توسعه حمایت های اجتماعی

تاثیرات شیوع کرونا ویروس و همه‌گیری آن تنها به از بین‌رفتن غم‌انگیز زندگی انسان محدود نمی‌شود. این بیماری همه‌گیر ، فقر و نابرابری را نیز به شدت افزایش داده است و تاثیرات آن به ویژه برای افراد مسن ، افراد دارای معلولیت، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، کارگران (به ویژه کارگران مهاجر) و آوارگان اجباری بسیار بیشتر است.

آریاک سفر

بر اساس این گزارش، بسیاری از کشورها سیاست ملی حمایت اجتماعی را به طیف وسیعی از مناطق تعمیم داده‌اند. برنامه‌های مربوط به حمایت از بنگاه‌ها برای حفظ کارگران از طریق برنامه های کاری کوتاه مدت، افزایش مزایای بیمه بیکاری برای کارگران اخراجی ، از جمله این موارد است. برخی دیگر برای اطمینان از دسترسی شهروندان به مواد غذایی ، امکانات این چنینی را به طرق گوناگون برای آنها فراهم کرده‌اند.
این گزارش اضافه می‌کند که، بین 1 فوریه تا 17 آپریل 2020 ، 108 کشور حداقل 548 اقدام مرتبط با حمایت اجتماعی را برای کاهش تأثیر مخرب شیوع کرونا بر افرادی که شغل و معیشت خود را موقتا یا برای مدت طولانی از دست داده‌اند، انجام داده‌اند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در گوناگون ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز