افزایش سودآوری شرکت های تولید کننده فناوری های حفظ محیط زیست

 

مطالعات انجام شده درباره عملکرد سهام شرکت‌های فعال در زمینه حفظ محیط زیست بیانگر این است که تغییرات اقلیمی می تواند برای این شرکت‌ها یک فرصت تجاری  و ثروت آفرین باشد.

به گزارش کاما پرس، شرکت های آمریکایی که در زمینه حفظ محیط زیست مشغول فعالیت می کنند، عملکرد و نتایج بهتری نسبت به 94 گروه اصلی جهان در بازار سهام داشته اند. براساس اطلاعات گردآوری شده توسط بلومبرگ؛ 92 شرکت بازرگانی با عملکرد و سودآوری مطلوب، حداقل 10 درصد از درآمد خود را از انرژی پاک، بهره وری انرژی و فناوری پاک بدست می آورند و این امر اثبات می‌کند حتی تهدید تغییرات اقلیمی هم می تواند برای سرمایه گذاران یک فرصت عالی باشد.

تحقیقات نشان می دهد از سال2013، دو گروه مهم بازار سهام یعنی”اس و پی500″ و “راسل3000” که در زمینه حفظ محیط زیست سرمایه گذاری کرده اند بیش  از 31 درصد سود کسب نکرده اند اما سال گذشته این دو شاخص باهم حدود 946 میلیارد دلار یعنی 3 برابر بیشتراز متوسط سرمایه بازار جهانی ارزش داشتند. اگر دوره سرمایه گذاری در این گروه ها را 2 و یا 5 و  یا 10 سال در نظر بگیریم، عملکرد آنها با حدود 12درصد، 37 درصد و112درصد بهتر نیز خواهد بود.

آریاک سفر

ضمنا 3 شرکت بزرگ و صاحبنام در جهان بیش از نیمی از درآمد خود را باسرمایه گذاری در زمینه  تجارت انرژی پاک بدست آورده اند. یکی از این شرکت ها براساس اعلام  بلومبرگ،شرکت انرژی نکسترا واقع در ساحل جونو(فلوریدا) است که یکی از تولیدکنندگان انرژی هسته ای تجاری و تأمین‌کننده برق از طریق باد و گاز طبیعی و خورشیدی(هلیوم) به شمار می رود. شرکت دیگر شرکت تسلا است که تولید کننده وسایل نقلیه الکترونیکی و باتری محسوب می شود و در پالوآلتو(شهری در کالیفرنیا) واقع شده است. شرکت صفحه نمایش یونیورسال که در ایالت نیوجرسی واقع شده، دیگر شرکت این فهرست است. خدمات شهری،انرژی و فناوری اصلی ترین زمینه فعالیت این شرکت است.

ایالات متحده آمریکا تعرفه هایی برای شرکت های چینی که تجهیزات فراوانی با کاربری تولید انرژی پاک تولید می کنند وضع کرده است بااین حال این سیاست عملکرد شرکت های ایالات متحده مستقر در چین را کاهش نداده است. برای مثال، شرکت انرژی خورشیدی “اینفیز”تولید خود را از چین به مکزیک منتقل کرده و سال گذشته 96درصد افزایش سود سهام داشته است.

تحلیلگران بلومبرگ، پیش بینی کرده اند که فروش این شرکت تاسال2021،حدود27 درصد افزایش می‌یابد. در مقابل، در سال 2019 درآمد 28 شرکت درشاخص”اس و پی”که اکثرأ درزمینه سوخت فسیلی کار می کنند، 5 درصد کاهش یافته است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز