افزایش سقف کارت به کارت بانکی به ۱۰ میلیون تومان

در حالی که طی روزهای گذشته با تصمیم بانک مرکزی و در جهت کاهش مراجعات حضوری مردم به بانک‌ها برای کاهش مخاطرات کرونا، سقف کارت به کارت از ۳ میلیون به ۵ میلیون تومان افزایش یافته بود، امروز بار دیگر این سقف به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش کاما پرس، «داوود محمد بیگی»، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی به ایبنا گفته است که کاربران کارت‌های عضو شبکه شتاب می‌توانند از طریق خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک از سقف ۱۰ میلیون تومانی کارت به کارت استفاده کنند.

این افزایش سقف که به احتمال زیاد موقتی خواهد بود، یکی دیگر از تمهیدات بانک مرکزی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور است.

اگرچه سقف کارت به کارت به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده اما اگر بخواهید کارت به کارت را از طریق نرم‌افزارهای بانکی (پرداخت‌ساز) انجام دهید، با سقف ۳ میلیون تومانی روبه‌رو خواهید شد. گفتنی است که پیش از این سقف انتقال وجه در این اپلیکیشن‌ها، یک میلیون تومان بوده است.

آریاک سفر

بانک مرکزی در روزهای گذشته اقدامات مختلفی برای کاهش مراجعه حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها انجام داده بود. امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت سه ماه از تاریخ انقضاء، افزایش برداشت از دستگاه‌های خودپرداز از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان و افزایش تلاش‌های ناموفق در رمز دوم به ۵ تلاش، از همین موارد بوده‌اند.

نهایی سازی الگوی پرداخت از طریق کیف پول مبتنی بر کدهای QR نیز موضوع دیگری است که بانک مرکزی اخیرا و با شیوع کرونا تصمیم گرفته است نگاهی به آن داشته باشد. به گفته مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، طرح پذیرندگی جامع بارکدهای پرداخت از سوی بانک مرکزی به زودی اجرایی خواهد شد:

محمد بیگی در این زمینه می‌گوید: «با این طرح مشتریان می‌توانند با اسکن کردن بارکد قرار گرفته در هر کدام از شرکت‌های پرداخت الکترونیک در فروشگاه‌ها و پایانه‌های فروشگاهی از طریق تلفن همراه و هر کدام از نرم افزارهای پرداخت ساز (نرم افزارهای موبایلی شرکت‌های پرداخت الکترونیک) عملیات پرداخت را بدون تماس با کارت بانکی و کارتخوان با وارد کردن مبلغ و رمز کارت انجام دهند که امنیت و سلامت بالاتری نسبت به پرداخت با کارت بانکی دارد.»

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز