افزایش سطح تعامل بین شبکه فروش در بیمه ملت

بیمه ملت
لست سکند

یمه ملت یکی از ۳۰ شرکت فعالِ صنعت بیمه در ایران و یکی از ۲۱ شرکت بیمه خصوصی در ایران است.این شرکت در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش کاماپرس، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین (سهامی عام) وابسته به تأمین اجتماعی بزرگترین سهامدار بیمه ملت (با در اختیار داشتن ۱۹٫۴ درصد از کل سهام این شرکت) می‌باشد.بیمه ملت طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ نیز همانند سال‌های گذشته در سطح یک توانگری مالی قرار گرفته و رکورد تثبیت نسبت توانگری مالی را در ۷ سال متوالی در صنعت بیمه از آن خود کرده‌است.
شرکت بیمه ملت به مدیرعاملی دکتر اسماعیل دلفراز، سیاست حمایت ویژه از نمایندگان و شبکه فروش را در اولویت خود قرار داده و تصمیم دارد تا سهم شبکه فروش از کل حق بیمه تولیدی این شرکت را افزایش دهد و کمتر به فروش مستقیم بیمه‌نامه بپردازد. راز تغییر قاعده فروش در نزد شرکت‌های بیمه‌ای چیست و چرا مدیران آینده‌نگر شرکت‌های بیمه یکی از استراتژی‌های خود را افزایش سهم و نقش شبکه نمایندگان قرار داده‌اند؟
به گزارش ایسنا؛ امروزه شرکت‌های بیمه درصدد برنامه‌ریزی برای حضور پرقدرت در بازار بیمه هستند و تلاش می‌کنند تا اولویت نخست در فروش بیمه‌نامه را به شبکه گسترده نمایندگان واگذار کنند و به جای آن با تمرکز ستاد بر برنامه‌ریزی و پشتیبانی مستمر از صف جبهه فروش بیمه‌نامه، انگیزه شبکه فروش را افزایش دهند. بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته در بازه زمانی فصل بهار 3 سال متوالی، از کل حق‌بیمه تولید شده توسط شرکت بیمه ملت در بهار سال 1397، سهم فروش بیمه‌نامه به صورت مستقیم از 52.4 درصد به 78.9 درصد در بهار سال 98 رسیده اما در بهار امسال این نسبت به 45.7 درصد رسیده است. به این ترتیب شبکه فروش و نمایندگان بیمه ملت که در بهار سال 97 تنها 47.6 درصد از کل پرتفوی تولید حق‌بیمه این شرکت را در اختیار داشته و در بهار سال بعد سهم آن به 21.1 درصد رسیده بود، در بهار امسال موفق شده تا 54.3 درصد یعنی بیش از نیمی از کل کیک حق‌بیمه تولیدی بیمه ملت را به خود اختصاص دهد. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دلفراز در بیمه ملت، افزایش سطح تعامل بین شبکه فروش و مدیران ستادی است و او به درستی تلاش می‌کند تا این هدف را با مشارکت دادن تمامی اعضای خانواده بیمه ملت در تصمیم‌گیری‌ها و استفاده از تجربه و پیشنهاد نمایندگان بیمه ملت محقق سازد. استمرار این برنامه در ماه‌های آینده به ویژه تشکیل کمیته صیانت از حقوق نمایندگان در شرکت بیمه ملت، نه تنها باعث تقویت انگیزه شبکه فروش و تلاش آنها برای افزایش سهم خود از کل پرتفو شده، بلکه انتظار می‌رود با حمایت‌های ستاد شرکت بیمه، شبکه نمایندگان بیمه ملت حضور پررنگ‌تر و موثرتری در میدان رقابت بازار بیمه داشته باشند.

خرده‌فروشی بیمه، بهتر جواب می‌دهد
به گزارش ایسنا، کمرنگ شدن سهم فروش مستقیم بیمه و افزایش نقش‌آفرینی سهم شبکه نمایندگان بیمه ملت البته با یک اولویت راهبردی دیگری همراه است که نتیجه آن نفوذ مستمر و مویرگی سهم بیمه ملت در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی است چه این‌که شعار «بیمه ملت، همراه خانواده» بر این منطق استوار شده است که به هر میزان برند بیمه ملت در نزد خانواده‌های ایرانی نهادینه شود، راز ماندگاری و استواری این شرکت در بازار هم تقویت خواهد شد. از این منظر مدیران ارشد بیمه ملت مصمم هستند تا شبکه نمایندگان این شرکت در سراسر کشور بر خرده‌فروشی بیشتر متمرکز شوند و به همین دلیل است که سیاست‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیمه ملت هم به گونه‌ای تعریف می‌شود که بتواند طیف وسیعی از بیمه‌گزاران بالقوه در رشته‌های مختلف را پوشش دهد. سیاستی که نتیجه آن، کاهش ریسک و افزایش رفاه زندگی خانواده‌های ایرانی با بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای متنوع بیمه‌ ملت در رشته‌های مختلف خواهد بود. مدیران ارشد بیمه ملت برای تغییر الگوی کسب و کار این شرکت باسابقه و معتبر در صنعت بیمه کشور ماموریت دشواری را در پیش دارند اما برای افزایش پایدار سهم بیمه ملت در بازار، تحقق اهداف ترسیم شده و تضمین و صیانت از حقوق بیمه‌گزاران، ذی‌نفعان و سهامداران مصمم هستند که از تهدیدها و چالش‌ها، فرصت تازه‌ای خلق کننده که نتیجه آن استمرار و استحکام در بازار بیمه، تقویت روحیه همکاری و تعامل سازنده در خانواده بیمه ملت، افزایش بازدهی و بهره‌وری و چابک شدن این شرکت خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز