افزایش سرمایه در بانک تجارت

بانک تجارت، شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که با بیش از ۴۰سال فعالیت بانکی و سرمایه‌ای بالغ بر ۲۲۳ میلیارد ریال، دارای شبکه‌ای از ۱۴۷۱ شعبه ریالی و ۴۵ واحد ارزی می‌باشد که طبق آمار سازمان مدیریت صنعتی کشور، هلدینگ بانک تجارت یکی از ۱۰۰شرکت برتر اقتصاد ایران است. این بانک همچنین تنها بانکی است که هدف برنامه چهارم توسعه کشور در حمایت از بخش کشاورزی را محقق کرده‌است.

به گزارش کاماپرس، سرمایه بانک تجارت با افزایش ۸۳ درصدی به ۴۱ هزار میلیارد تومان می‌رسد. «وتجارت» با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال از افزایش سرمایه ۸۳ درصدی این بانک خبر داد. به این ترتیب در صورت موافقت سازمان بورس، سرمایه بانک تجارت از ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۴۱هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد و این بانک را از نظر شاخص سرمایه به بزرگ‌ترین شرکت بورسی کشور تبدیل می‌کند.
بنابراین گزارش بانک تجارت که با نماد «وتجارت» در بازار سهام حضور دارد با صدور یک اطلاعیه شفاف‌سازی در سامانه کدال اعلام کرد: با توجه به ماده ۳ دستورالعمل افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، پیشنهاد اعضای هیات‌مدیره مبنی بر افزایش سرمایه ۸۳درصدی این بانک از محل آورده نقدی با سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی با هدف بهبود ساختار مالی در ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ به تصویب رسید و این پیشنهاد برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شد.

دنیای اقتصاد در گزارشی تصریح کرد: براساس این اطلاعیه شفاف‌سازی، بانک تجارت قصد دارد سرمایه فعلی را از 3/ 22 به ۴۱ هزار میلیارد تومان معادل ۸۳ درصد افزایش دهد تا با موافقت سازمان بورس و نهایی شدن این افزایش سرمایه، این بانک به بزرگ‌ترین شرکت بورسی از نظر سرمایه اسمی تبدیل شود. این گزارش می‌افزاید: تامین مالی بانک تجارت از محل آورده نقدی با سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی برای بهبود ساختار مالی صورت می‌گیرد. در این اطلاعیه تصریح شده است که انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تجارت است.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک تجارت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز