گرانی روزانه قیمت‌ها در آشفته بازار اجاره مسکن  

لست سکند

از بازار اجاره خبر می رسد آشفتگی در این بازار به اوج خود رسیده است و قیمت های اعلامی برای اجاره بهای واحدهای مسکونی هر روز نسبت به روز قبل افزایش می یابد.

به گزارش کاماپرس، مشخص نیست متولی و سکان دار بازار مسکن برای ساماندهی بازار اجاره به جز وعده چه راهکاری دارد! بازار اجاره کاملا به حال خود رها شده و بسیاری از موجران بی محابا و به صورت روزانه بر قیمت ها می افزایند.

به اجاره نرفتن واحدهای مسکونی می توانست طبق قانون مالیات بر خانه های خالی برای موجران پیامدهایی داشته باشد اما این قانون هم به درستی اجرا نشد و ترس موجران از گیر افتادن در تور مالیات کاملا ریخته است.

ترقی روزانه قیمت ها در بازار اجاره و سردرگمی مستاجران

روزنامه همشهری در گزارش اقتصادی امروز خود نوشته است؛ یکی از نکات عجیب بازار اجاره امسال این است که بخشی از املاک استیجاری موجود در بازار نیز به بهانه‌های مختلف نظیر تعمیرات یا استفاده شخصی، مستأجران خود را تخلیه کرده‌اند و به‌واسطه اینکه برای قیمت‌های جدید آنها متقاضی مؤثر وجود ندارد، عملاً این واحدها از چرخه بازار خارج شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

به گواهی مشاوران املاک، دو برابر شدن قیمت مسکن در یک سال اخیر، قیمت اجاره را نیز دو برابر کرده اما بخش عمده قراردادهای امسال به‌صورت توافقی تمدید شده و عملاً مستأجران سنتی برای تغییر قرارداد وارد بازار نشده‌اند درنتیجه نه مشتری زیادی در بازار اجاره وجود دارد و نه واحدهای موجود زیاد است. یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه کمبود مورد اجاره، یافتن خانه مناسب را سخت کرده است، می‌افزاید: در این میان ترقی روزبه‌روز قیمت اجاره، سردرگمی بیشتری برای مستأجران جدید ایجاد کرده و حالا نیز با سرد شدن موضوع مالیات خانه‌های خالی، این روند با شتاب بیشتری ادامه پیدا کرده است.

احضار وزیر مسکن به مجلس برای پاسخگویی درباره گرانی اجاره

خبرگزاری فارس هم از قول اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس نقل کرده است که اجاره‌بها به مسئله اول بسیاری از مردم تبدیل شده است و به همین ترتیب باید مسئله اول دولت برای پیگیری هم باشد، لذا ما در هفته جاری با احضار وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران این مسئله را در اولویت بررسی قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ارتباط با در نظر گرفتن سقف افزایش اجاره‌بها افزود: سال گذشته قانونی اجرا شد که به سبب آن شاهد تعیین سقف برای افزایش اجاره‌بها بودیم، اما متاسفانه این قانون به هیچ عنوان اجرای موفقی را تجربه نکرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز