افزایش ذخایر معدنی ایران به 60 میلیارد تن تا پایان امسال

یک مقام مسئول معدنی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح آخرین وضعیت اکتشاف معادن در کشور از افزایش ذخایر معدنی ایران به 60 میلیارد تن تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش کاماپرس، بر اساس اظهارات داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت اکتشافات امسال در پهنه های وسیع تر و با عمق بیشتری انجام می‌شود و ذخایر معدنی احتمالی در بخش سنگ آهن، روی، مس، سرب ، طلا و … تحولات قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی، وزارت صمت برنامه های خود را در بخش استخراج با محوریت فعال سازی معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی دنبال می کند و این وزارتخانه امسال برنامه بلندپروازانه ای برای فعال کردن یک هزار و 300 معدن غیرفعال بخش خصوصی را در دست اقدام دارد.

تداوم سیاست جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

آریاک سفر

اسماعیلی با تاکید بر سیاست های وزارت صمت در جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و سوق دادن مواد خام معادن کشور به صنایع داخلی اظهار کرد: تولیدات معادن کشور در صورتی که مورد نیاز صنایع داخلی باشد، باید به این صنایع اختصاص یابد و وزارتخانه با وضع عوارض از صادرات این مواد جلوگیری خواهد کرد.

این مقام مسئول دولتی در گفتگو با ایرنا افزود: در قانون دیده شده که همه درآمدهای معدن که بخش عمده آن حقوق دولتی است باید در ردیف مشخصی به وزارت صمت برگردد و صرف توسعه معدن و صنایع معدنی شود، اما تاکنون این اتفاق به طور کامل نیافتاده، امسال این قضیه را دنبال کردیم و با طرح آن در جلسه با معاون اول، وی قول داد امسال این درآمدها به ما داده شود که در این صورت می‌توانیم بخش زیادی از معادن غیر فعال را فعال و زمینه ایجاد صنایع معدنی به ویژه در سنگ‌های تزئینی تکمیل کنیم.

وی همچنین گفت: در حوزه آلومینیوم نیز اتفاقات خوبی افتاده و ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده که نمونه آن آلومینیوم سالکو است که پنجشنبه همین هفته افتتاح می‌شود و میزان قابل توجهی به ظرفیت تولید آلومینیوم کشور اضافه می‌کند.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز