افزایش حقوق کارگران با حق مسکن 300 هزار تومانی چقدر است؟ (جدول)

بر اساس مصوبه افزایش 300هزارتومانی حق مسکن مبلغ حقوق کارگران دستخوش تغییراتی شده است و بر این اساس هیچ کارگری دیگر نباید کمتر از ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان حقوق بگیرد.

به گزارش کاماپرس؛ حق مسکن کارگران روز گذشته از سوی دولت ابلاغ شد. حق مسکنی که طی سال‌های متمادی ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان بود و سپس به ۱۰۰ هزار تومان رسید و در نهایت امسال با افزایشی حداقلی با توجه به شرایط موجود، به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

کارگران و فعالان کارگری خواستار عطف به ماسبق شدن حق مسکن و دریافت مابه‌التفاوت آن برای ۳ ماه ابتدای سال هستند؛ به گفته آنها ۶۰۰ هزار تومان مابه‌التفاوت افزایش حق مسکن برای سه ماه بهار، رقم قابل توجهی است که دولت می‌بایست کارفرمایان را به پرداخت آن ملزم می‌کرد.

با این حال محمد شریعتمداری، اعلام کرد: براساس آنچه که در شورای عالی کار به تصویب رسیده و هیأت دولت نیز آن را تصویب کرده است، این افزایش حق مسکن از اول تیرماه اعمال می‌شود.حال ببینیم با توجه به افزایش 300هزارتومانی حق مسکن، حداقل دریافتی کارگران در 7 ماه پایانی سال چقدر است؟

حداقل حقوق دریافتی : 2میلیون و 600 هزارتومان

آریاک سفر

با توجه به اینکه مؤلفه مزدی به ۳۰۰ هزار تومان رسیده، در مجموع دریافتی کارگران مشمول قانون کار به صورت میانگین یک رشد ۱۰ درصدی را ایجاد کرده است؛ به گونه‌ای که هیچ کارگری دیگر نباید کمتر از ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان حقوق بگیرد.

افزایش دستمزد کارگران مجرد

بر این اساس، به حقوق کارگران مجرد حدود ۱۰.۶ درصد و کارگران دارای یک فرزند حدود ۹.۲ درصد و کارگران دارای دو فرزند حدود ۹.۱ درصد افزوده شد. دستمزد کارگران بدون سابقه که سال اول فعالیت خود را دارند، حدود ۱۱.۵ درصد افزوده شد.

در جدول زیر اجزای دستمزد یک کارگر  دارای یک فرزند را مشاهده می کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “افزایش حقوق کارگران با حق مسکن 300 هزار تومانی چقدر است؟ (جدول)

  1. مجتبی+خان گفته:

    امروز حقوق برج 5 رو پرداخت کردن با همان شرایط قبل و هیچگونه تغییری در حق مسکن اعمال نگردیده خداییش از نفرین جماعت کارگر نمیترسین چطوری روتون میشه نونی که میبرین سر سفره به خورد بچتون میدین به نظر خودتون حلاله اون بچه با اون نون حلال بزگ میشه یا حرام چرا باید حقوق کارگر اینقد کم باشه اون اقای کارمند یا کارمند دولت مگه تخم دو زده میزاره که بدبخت کارگر اینقد تبعیض قاعل میشین اونم کار میکنه اینم کار میکنه اون سختی کارشو داره پشت میز گردن درد کارگر هم از بس کار یدی میکنه هزار جور دیسک کمر و اینا میگیره چرا اخه چرا

    • سیروس گفته:

      سلام.داداش این … اگه بفکر ماکارگرا بودن وضع کارگر الان اینطوری نبود.بازم خدا پدر صاحب کار شمارو بیامرزه که حقوق مردادو الان بهتون داده ماکه همیشه 20م ماه ببعد اونم طی دوقسط برامون پرداخت میکنه

  2. ع ل گفته:

    واقعا خجالت بکشید جماعت کارگر بایه حقوق بخورنمیر و این تصمیمات نابخردانه و زشت و بی ابرویی میگیرین پای حرف خودتون هم نیستین. مفت چنگ خودتون باسیصدتومان اضافه یاکسر هیچ اتفاق مهمی توحقوق و زندگی کازگران نمیافتد. ننگ برشمامستکبران که حقوق نجومی هاواسه خودتونه. ننگتون باد که بدغدغه های رهبری برای قشرکارگران ایجوری پاسخ میدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز