افزایش حقوق سربازان بعد از سیلی جنجالی

بعد از ماجرای سیلی جنجالی یکی از نماینده های مجلس به یک سرباز ، حالا عضو هیات‌ رئیسه مجلس از افزایش حقوق سربازان در سال آینده خبر می دهد.

به گزارش کاماپرس، چهارم بهمن ماه ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک سرباز وظیفه پلیس راهور از سیلی زدن یک نماینده مجلس خبر می دهد. نماینده مجلسی که می خواسته از خط ویژه عبور کند اما با توقف پلیس مواجه می شود و در واکنش به این اقدام به حامد اکبری سرباز وظیفه پلیس راهور سیلی می زند. این ویدیو خیلی زود در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش های زیادی هم به همراه داشت.

حقوق سربازان یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

اما دیروز و بعد از گذشت یک روز از ماجرای سیلی جنجالی، افزایش حقوق سربازان تصویب شد. سید محسن دهنوی عضو هیات‌رئیسه مجلس در مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«امروز در جلسه پرچالش کمیسیون تلفیق تصویب کردیم حقوق و مزایای سربازان در سال آینده معادل ۷۵٪ یک پایور (همان چیزی که در قانون پیش‌بینی شده) و چند برابر امسال شود. ‏حق سرباز را باید بدون منت به او بدهیم و سپاس‌گزارش باشیم.‏این مصوبه، مقدمه‌ای‌ست بر ایجاد سازوکارهای سربازی حرفه ای.»

در راستای این خبر گفته می شود حداقل حقوق ماهیانه سرباز، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد و ‏مزایایی مثل حق ماموریت، تاهل، بدی آب‌وهوا، مناطق مرزی و … نیز علاوه بر مبلغ فوق محاسبه و به حساب‌شان واریز می‌شود.

آریاک سفر

پلیس راهور سربازش را تنها نمی گذارد

اما سرباز وظیفه حامد اکبری رها نمی شود. طبق گفته سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا رفتار نماینده مجلس با سرباز وظیفه این پلیس با حساسیت پیگیری و به مقامات قضایی گزارش و در همان ساعات ابتدایی دستورات لازم برای رسیدگی صادر شده است.

او در این باره به ایرنا می گوید:« انتشار فیلم سیلی خوردن سرباز وظیفه در فضای مجازی با بازتاب های بسیاری همراه بود به گونه ای که منجر به جریحه دار شدن احساسات عمومی شده است. پلیس راهور حمایت همه جانبه از یکایک کارکنان قانونمدار و وظیفه شناس خود به ویژه سربازان، درجه داران و افسران را بر خود فرض می داند و از هیچ تلاشی برای احقاق حق آنان در هر درجه و جایگاهی که باشند دریغ نمی کند.

همه در برابر قانون مساوی هستند و جایگاه افراد و مناصب دولتی یا حاکمیتی نباید دلیلی برای اقدامات فراقانونی و قانون شکنی باشد. به همین دلیل اجرای قانون همیشه در اولویت سیاست گذاری ها و اقدامات اجرایی این پلیس قرار دارد. »

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز