افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 چرا به دولت متکی است؟

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید از محل سود سرمایه گذاری دارایی های آنها در صندوق بازنشستگی این سازمان تامین شود، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان تامین اجتماعی از تعلل دولت در افزایش حقوق خود شکایت دارند اما پرسشی که بسیاری از آنها مطرح می کنند این است که اصولا چرا بایدافزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به دولت متکی باشد؟

یک بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی عموما 30 سال حق بیمه به این سازمان پرداخته است و اصولا باید این حق بیمه ها در صندوق بازنشستگی این سازمان اندوخته شود و حقوق و افزایش حقوق بازنشستگان نیز از محل سرمایه ها و سرمایه گذاری های تجمیع شده در این صندوق پرداخت شود.

گزارشی که اقتصاد آنلاین از وضعیت صندوق بازنشستگی  سازمان تامین اجتماعی تهیه کرده است نشان می دهد ۷۰ درصد منابع صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از طریق حق بیمه‌هایی است که از افراد دریافت می‌کند و فقط ۱۲ درصد از منابع خود را از محل درآمد سرمایه گذاری‌ها تامین کرده است. به عبارت دیگر این صندوق به شدت به حق بیمه هایی که در حال حاضر از کارگران بیمه پرداز دریافت می کند وابسته است و سرمایه های قبلی و سرمایه گذاری های قبلی این صندوق حاصل چندانی برای صندوق نداشته است.

انگشت اتهام به سوی دولت است

آریاک سفر

در مورد علت ایجاد این وضعیت تحلیل های مختلفی وجود دارد اما یک نکته در تمام آنها مشترک است؛ دولت با برداشت منابع صندوق تامین اجتماعی بیشترین سهم را در تضعیف این صندوق داشته و بدهی های خود را نیز به این صندوق پرداخت نکرده است. از سوی دیگر بخشی از بدهی های دولت به صندوق تامین اجتماعی نیز با تهاتر شرکت های دولتی زیان ده پرداخت شده که عملا آورده و سودی برای صندوق نداشته است.

نکته جالب توجه این که صندوق تامین اجتماعی با وجود وضعیت نامطلوبی که دارد باز هم کمترین کمک را از منابع دولتی دریافت می کند و بر اساس گزارش اقتصاد آنلاین صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق فولاد وضعیت بسیار بدتری به نسبت تامین اجتماعی دارند و بیشتر منابع خود را از کمک دولت تامین می‌کنند.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 چرا به دولت متکی است؟

  1. مسعود گفته:

    به این دلیل اظهر من الشمس که دولت با قلدری بدهی 320 هزار میلیاردی به ما بازنشستگان و تامین اجتماعی پرداخت نمیکنه ما نه تنها کمکی از دولت نمیخوایم بلکه فعلا دولت سربار ماست و حق مسلم مارو بالا کشیده اینو باید به کدوم خدایی بگیم !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز