مایکروسافت ورد، فاصله‌های اضافی را حذف می‌کند

لست سکند

یکی از مشکلاتی که نویسندگان و ویراستاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، وجود فاصله‌های اضافی میان کلمات است که به نظر می‌رسد مایکروسافت با افزایش حساسیت نرم‌افزار ورد، سعی در حل  آن دارد.

به گزارش کاماپرس، صحیح بودن یک فاصله یا دو فاصله در پایان هر متن، یکی از موضوعاتی بوده که همواره در میان ویراستاران مورد بحث قرار می‌گرفته اما مایکروسافت با اعمال عملکرد اصلاحی برای حذف ذو فاصله متوالی، نظریه صحیح بودن یک فاصله را به اثبات رساند.

عملکرد اصلاح فاصله‌گذاری در ورد چگونه است؟

عملکرد این آپدیت جدید به این شکل است که پس از پایان تایپ جمله، با یک مکث کوتاه، آن بخش از متن که دارای دو فاصله متوالی است، هایلایت شده و با کلیک بر روی آیکونی ویژه، به صورت خودکار قابل اصلاح خواهد بود. مایکروسافت این عملکرد را به تازگی در نسخه دسکتاپ نرم‌افزار خود، تست کرده است.

امکان غیرفعال کردن عملکرد جدید

اگر همچنان بر این عقیده‌اید که دو فاصله متوالی صحیح است، می‌توانید این عملکرد را به طور کلی غیرفعال کرده یا هر بار آن را رد کنید.

راز آسمان پایتخت

تاریخچه تصمیم مایکروسافت برای آپدیت جدید

جالب است بدانید، جدل میان صحیح بودن یک یا دو فاصله مربوط به زمانی است که نرم‌افزارهایی مانند نت‌پد و مایکروسافت ورد جای دستگاه‌های تایپ سنتی را گرفتند. بسیاری بر این عقیده‌اند که دستگاه‌های تایپ سنتی به دلیل خوانا بودن نقطه‌های پایانی جملات، فاصله اضافی را در انتهای آن‌ها در نظر می‌گرفتند و برخی ویراستاران یا تایپیست‌ها این موضوع را به تایپ با کامپیوتر هم انتقال دادند.

مایکروسافت که تحقیقات جدی در این مورد را از سال 2018 آغاز کرد نیز با نتیجه اولیه تحقیقات خود هم حاضر به اعمال چنین تغییر قاطعی در نرم‌افزارهای خود نشد اما به نظر می‌رسد این بار به یک پاسخ قطعی دست پیدا کرده است.

مرتبط با : مایکروسافت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز