افزایش جذابیت دلار در بازارهای داخلی و خارجی

ریزش‌های مداوم قیمت ارزهای دیجیتال و ناتوانی طلا در شکستن سطح مقاومتی 2 هزار دلاری، جذابیت بازار ارز خارجی را برای معامله گران جهانی بالا برده است. کشش این جذابیت به حدی بوده که حجم معاملات روزانه در بازارهای ارز نقاط مختلف دنیا حدود 6/5 تریلیون دلار برآورد شد.

به گزارش کاماپرس، اطمینان به دلار با اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بالا رفته و این عامل رشد معاملات دلار در بازارهای جهانی را افزایش داده است.

بازار ارز داخلی نیز شاهد افزایش قیمت دلار بود. امروز قیمت دلار  25 هزار و 204 تومان شد که نسبت به دیروز 155 تومان رشد کرد. به گفته فعالان، افزایش تقاضای حواله‌ای بعد از این تعطیلات پنج روزه، یکی از متغیرهای موثر بر رشد نرخ این ارز مهم در بازار داخلی بود.

آریاک سفر

عده‌ای دیگر از فعالان افزایش قیمت دلار را، رشد ارزش آن در شهرهای مرزی هرات افغانستان و سلیمانیه عراق می‌دانند. برخی هم ریشه این رشد قیمتی را در بی سرانجام بودن مذاکرات برجامی عنوان کردند. به اعتقاد این گروه، اکنون بازار نسبت به عدم وقوع نتیجه مطلوب مذاکرات برجامی در پایان کار دولت دوازدهم اطمینان دارد. مگر اینکه خبر مهمی از برداشتن تحریم‌ها و انجام توافقات در بازار ارز منتشر شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز