افزایش امید به یافتن موجودات فضایی در سیاره های دیگر

تازه ترین مطالعات درباره کشف حیات در فضا، امید به یافتن موجودات فضایی در سیاره های دیگر را افزایش می دهد.

به گزارش کاماپرس، براساس مطالعاتی که استفان کین، اخترشناس از «یو سی ریورساید» رهبری آن را برعهده دارد، احتمالا سایر منظومه‌های خورشیدی شمار زیادی از سیارات را در خود دارند که می‌توانند محل سکونت زندگی فرازمینی باشند.
این تحقیق که نتیجه بررسی‌های آن همین هفته در مجله آسترونومیکال ژورنال منتشر شده نشان می دهد که برخلاف منظومه شمسی ما که تنها یکی از کرات در آن (کره زمین) شرایط مناسبی برای شکوفایی حیات دارد، سایر مناطق این کیهان میزبان شمار زیادی از سیارات قابل سکونت است.
این مطالعه جدید با مشاهده یک سیستم سیاره‌ای معروف و نسبتاً نزدیک، معروف به تراپیست-1 (1- Trappist )که حداقل سه سیاره در منطقه قابل سکونت خود دارد، این امید را دامن زده است.
سال های سال است که دانشمندان در جست‌وجوی حیات در نقاط دیگر این عالم هستند و مرتب سیاراتی را در «منطقه‌های قابل سکونت» جست‌وجو می‌کنند که به اندازه کافی از خورشید خود فاصله داشته باشند تا آب موجود در آن‌ها به سرعت بخار نشود و به اندازه کافی هم به آن نزدیک باشند تا آب منجمد نشود.
محققان فکر می‌کنند که کشف سیارات در فاصله مناسبی از خورشید خودشان که به منطقه گولدیلاکس معروف است، یکی از بهترین امید‌ها در پیدا کردن حیات موجودات فضایی در سایر مناطق این کیهان است.

خورشید و پوشش 6 سیاره قابل سکونت

آریاک سفر

به گزارش صدا و سیما، پژوهشگران دریافتند که یک ستاره مانند خورشید ما می‌تواند تعداد شش سیاره را که آب مایع و شرایط قابل سکونت را هم دارا باشند، پوشش دهد، انواع دیگری از خورشید‌ها می‌توانند هفت سیاره را کاملا حمایت کنند.
اگر تعداد سیارات بیشتر از این باشد، به یکدیگر بسیار نزدیک می‌شوند و مدار چرخشی خود را برهم می‌زنند.
این تحقیق همچنین این دلیل را روشن کرد که جهان ما سیاره مسکونی نسبتا کوچکی دارد و شرایط هم می‌تواند آن را تغییر دهد. بخشی از مشکل منظومه ما این است که سیارات آن بر مدار بیضوی در حرکت هستند. اگر مسیر حرکت سیارات منظم‌تر و دایره‌ای بود، احتمال برخورد آن‌ها به حداقل می‌رسید و به آن ترتیب، مدار‌های پایدارتری ‌داشتند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز