افزایش ادامه‌دار قیمت سکه در مقابل کاهش قیمت طلا

شرایط نوسانی بازار طلا همچنان ادامه دارد. روز جاری در بازار داخلی، هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 2 هزار و 500 تومانی در مقایسه با روز گذشته به قیمت یک میلیون و 110 هزار و 700 تومان رسید. اما قیمت‌های اعلامی انواع سکه خیال کاهش ندارد و حباب سکه امامی هر روزه در حال رشد است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طلا در بازار داخلی دیروز رشد بالایی نسبت به دیگر روزهای هفته داشت. با این حال به گفته فعالان بازار، این افزایش قیمتی متناسب با رشد نرخ دلار نبود. زیرا بهای طلای جهانی ریزش زیادی را در یک هفته اخیر به ثبت رساند که همین مسئله هم سدی در برابر افزایش سریع قیمت این فلز گرانبها در بازار ایران شد.

فعالان بازار طلا معتقدند در حال حاضر ریسک فروش سکه و طلا بیشتر از خرید آن است. در واقع به اعتقاد آن‌ها، در آینده بازار طلای جهانی بهبود پیدا خواهد کرد و وضعیت به همین منوال ادامه پیدا نمی‌کند.

آریاک سفر

قیمت طلای جهانی کاهشی می‌شود

قیمت طلا در بازار جهانی نسبت به روز گذشته 3.4 درصد بالا رفته و به مرز هزار و 752 دلاری رسیده است. طبق داده‌های منتشر شده، تورم ایالات متحده آمریکا همچنان به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد و تورم سالیانه آن به 4.5 درصد رسیده است. با این حال میزان افزایش تورم کمی پایین‌تر از پیش بینی‌ها بود. اقتصاددانان بر این باورند که تورم احتمالا در یک فرآیند کاهشی قرار خواهد گرفت و این باعث کاهش قیمت طلا در بلند مدت می‌شود.

از نظر فنی، طلا برای صعود قیمتی، مقاومت هزار و 763 دلاری را پیش رو دارد. در صورتی که از این میزان عبور کند امکان رسیدن به مرز قیمتی هزار و  800 دلاری را خواهد داشت. در مقابل اگر ارزش طلا به کانال‌های پایین قیمتی تمایل پیدا کرده و از محدوده هزار و 716 دلاری بیشتر نزول کند، امکان دستیابی به نرخ هزار و 700 دلاری را دارد.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز