افت 16 درصدی قیمت آپارتمان در تهران

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر ثبات قیمت مسکن تا پایان تابستان از کاهش ۱۶ درصدی قیمت آپارتمان در دوماهه ابتدایی سال در برخی مناطق تهران خبر داد.

به گزارش کاماپرس، رکود بازار مسکن موجب کاهش قیمت آپارتمان در برخی مناطق تهران شده است. مسئولان صنف مشاوران املاک از جمله مصطفی قلی خسروی رئیس این اتحادیه افت قیمت مسکن را دربرخی مناطق بیش از 15 درصد اعلام کرده اند و وزارت راه و شهرسازی نیز بر این امر مهر تایید می زنند.

گزارش های میدانی نشان می دهد تعداد معاملات در بنگاه های مسکن به حدی کاهش یافته که نمی توان از معدود معاملات انجام شده به عنوان ریزش شدید بازار مسکن یاد کرد چرا که در این معاملات فروشندگان برای به فروش رسیدن ملک خود تخفیف های قابل توجه داده اند اما همچنان بسیاری از فروشندگان حاضر به کاهش قیمت نیستند.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

پایداری و ثبات قیمت ها فعلا ادامه دارد

آریاک سفر

«محمود محمود زاده» معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره چشم انداز بازار مسکن، می گوید: اگر اتفاق ویژه‌ای در سایر بازارهای موازی رخ ندهد حداقل تا پایان تابستان پایداری قیمت‌ها را در حوزه مسکن پیش بینی می‌کنیم.

وی از افت ۳ درصدی قیمت مسکن در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت:این رقم در اردبیهشت امسال حدود ۲ درصد بود با این تفاوت که در پی آنالیز قیمت‌ها در مناطق مختلف پایتخت شاهد هستیم که در برخی مناطق تهران در ماه گذشته تا ۱۶ درصد کاهش قیمت داشتیم.

بنا به اعلام ایرنا، محمودزاده ادامه داد: وضعیت آنالیز قیمت‌ها در فروردین امسال نیز حاکی از رشد قیمت در ۵ منطقه تهران و کاهش قیمت در ۱۷ منطقه پایتخت است که این وضعیت در اردیبهشت‌ماه دوباره تکرار شد.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای سیاست‌های مسکنی در چند سال اخیر مثل تولید انبوه مسکن از طریق برنامه مسکن ملی و تحویل مسکن مهر و ثبت نام در سامانه املاک و اسکان و شناسایی خانه‌های خالی و عزم دولت برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی  کمک کرده که میزان نگهداری سرمایه در ملک کاهش داشته باشد و اگر بازارهای موازی با شوک قیمتی مواجه نشود سمت و سوی بازار به سمت کاهش قیمت و پایداری قیمت‌ها است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز