افت 10 هزار واحدی بورس در واکنش به انفجار کشتی نظامی ایران

وضعیت قرمز امروز چهارشنبه 18 فروردین 1400 بورس را باید علاوه بر پارامترهای کاهنده قبلی شاخص ها، به انفجار در کشتی نظامی ایران در دریای سرخ هم نسبت داد که سرمایه گذاران بورسی را از بالاگرفتن تنش های سیاسی نگران تر از قبل کرد.

به گزارش کاماپرس، گفتگوهای امروز سهامداران کهنه کار حاضر در تالار حافظ و خیل انبوه سهامداران حاضر در شبکه های اجتماعی و کانال های تخصصی بورسی، بیش از هر چیز به نتیجه نهایی مذاکرات وین اختصاص داشت و خوش بینی هایی در مورد آینده بازار نیز در برخی کامنت ها و اظهارنظرها شنیده می شد. اما ناگهان خبر انفجار یک کشتی نظامی متعلق به سپاه در دریای سرخ که اخبار بعدی حکایت از دست داشتن اسرائیلی ها در این انفجار می داد، جهت گفتگوها و تحلیل های سرمایه گذاران بورسی را به کلی عوض کرد.

بیشترین اثر منفی را در وضعیت امروز بورس باید به کاهش قیمت و بی خریدار بودن نمادهای مطرح بازار و صف فروش سهام های بزرگ و شاخص سازی مثل فولاد، فارس، تاپیکو، فملی، شستا، کدما و شپنا نسبت داد.

صف های فروش تکراری بورس

فرارو هم گزارش کرده است که امروز نماد شپنا برای دومین روز متوالی در رده اول فهرست سنگین‌ترین صف‌های فروش بورس قرار گرفته و صف فروش این نماد امروز به حدود ۸۸ میلیارد تومان رسیده است.

آریاک سفر

خساپا که دیروز هم جزو نمادهای منفی بزرگ بود و صف فروش سنگینی داشت امروز هم با صف فروش ۷۳ میلیاردی در رتبه دوم ایستاد.  شرکت صنعتی مینو با نماد غصینو هم مثل دیروز صف فروش بود و ارزش این صف به ۷۱ میلیارد تومان رسید بدون آن که خریداری برای سهام این شرکت وجود داشته باشد.

نمادهای دیگری همچون سنیر، خزر، کویر، برکت، سمگا، ثنوسا، خودرو، رافزا، قثابت، کاذر، خنصیر و کزغال به ترتیب دیگر نماد‌های دارای صف فروش سنگین بورس بودند که ارزش هر کدام آن‌ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افت 10 هزار واحدی بورس در واکنش به انفجار کشتی نظامی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز