افت شدید قیمت دلار امکان پذیر شد!

لست سکند

دلار از هفته گذشته در مدار نزولی قرار گرفت و حتی در عصر روز شنبه به محدوده 26 هزار و 900 تومانی رسید. اما بار دیگر به کانال 27 هزار تومانی برگشت و از آن زمان تاکنون هم در این نرخ جابجا می‌شود. اواسط امروز هم قیمت این پول خارجی 27 هزار و 178 تومان شد که 57 تومانی در مقایسه با دیروز رشد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود مهم بودن اقدام دولت در کاهش نرخ دلار و بازگشت آن از کانال‌ 28 هزار تومانی، اما رشدهای کوچک قیمتی که در این روزها شاهد آن هستیم، نشانه شکننده بودن اوضاع و موقتی بودن سیاست‌های به کار رفته است. به گفته میثم رادپور، کنترل نرخ ارز و تورم با اقدامات فوری و سازمان یافته امکان پذیر نیست. زیرا امکان شنا خلاف جهت آب وجود ندارد. باید در نظر داشت که ایران دارای تورم 40 درصدی، اقتصادی کوچک و تولید کم با مخارج زیاد دولتی است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

رادپور معتقد است عرضه و تزریق ارز به بازار تا مدت زمان کوتاهی جوابگوی نیازها است و باعث کاهش قیمت می‌شود. دولت باید اهداف بلندمدتی را تعریف کند و اقدامات بنیادی‌تری برای حل این مشکل انجام دهد. در واقع باید نظر دولت نسبت به نظام بین الملل تغییر کند و محدود به مسائلی مصرفی مردم مثل گوشت، آب، برق و … نباشد. تا زمانی که کشور توان به کارگیری سیاست نرمال بین المللی را نداشته باشد، سیاست نرمال اقتصادی اتفاق نخواهد افتاد.

اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات

شب گذشته سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه دولت سیزدهم، اعلام کرده که اصل گفت و گوهای وین انجام خواهد شد و ایران در آن حاضر می‌شود. این گفت و گوها باید تامین کننده منافع عالی مردم ایران باشد و با این هدف حتی یک ساعت هم تاخیر نخواهیم کرد. یک فرآیند دموکراتیک در کشور روی داده و دو طرف این مذاکرات منتظر انتقال قدرت در ایران بودند که انجام شده است. این سخنان خطیب‌زاده آمادگی طرف ایرانی برای از سرگیری مذاکرات بیان می‌کند. عملیاتی شدن مذاکرات با توجه به نظرات کارشناسان و فعالان بازار ارز، حتما روی نرخ دلار موثر خواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “افت شدید قیمت دلار امکان پذیر شد!

  1. اصغر گفته:

    سلام
    اگر ماآنقدر قدرت پیدا کردیم ،که بگوییم ما فقط نفت خود رادر برابرپول خود می فروشیم،و آنها هم مجبور شوند به خواسته ما تن دهند ،آن روز ،روز مرگ دلار خواهد بود ،چرا ما باید میراث دار اشتباه گذشتگان باشیم که حاضر شدند ،ذخایر با ارزش ما را بفروشند ودر قبال آن یک کاغذ خارجی را دریافت کنندو قول دلار را درست کردند،آنها یک غلطی کردند ،خاکشان هم پوسید،صد لعن و نفرین تا ابد بر آنها ،چرا ما بایدهمچنان راه کثیف آنها را ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز