اعلام پروتکل های بهداشتی مسافرت در ایام کرونا

پروتکل های بهداشتی با عنوان سفر همراه سلامت ویژه افرادی که در دوران ویروس کرونا قصد مسافرت دارند، اعلام شد.

به گزارش کاماپرس، رعایت پروتکل ذیل از سوی کارکنان واحدهای اقامتی و همچنین همه مسافران الزامی بوده و فعالان حوزه گردشگری باید بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی آن اهتمام ورزند. واحدهایی که موقتاً تعطیل بوده‌اند لازم است پیش از بازگشایی برنامه کلی نظافت و گندزدایی دقیق در همه قسمت‌ها و فضاهای عمومی بر اساس مندرجات این دستورالعمل انجام دهند. بنا به اعلام مهر، برخی واحدهای داخلی هتل‌ها مانند آرایشگاه، سالن ورزشی، استخر، سونا و تالار مراسم که جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند با دستور وزارت بهداشت و طبق پروتکل‌های آن اصناف بازگشایی خواهند شد. مهم ترین نکات پروتکل های بهداشتی مسافرت در شرایط کرونا به قرار زیر است.

استفاده از خدمات اقامت

تا حد ممکن سطوح در معرض تماس و قابل آلودگی در اتاق‌ها کاهش یابد بنابراین پیشنهاد می‌شود ظروف اقلامی مینی بار، ملحفه و پتو و بالشت اضافی، فولدرهای اطلاع‌رسانی، مجلات و گلدان و مانند آن جمع‌آوری و به خواست مهمان ارائه شود. تمام سطوح قابل شستشو در سرویس بهداشتی شامل کف و دیوارها، روشویی، وان، زیردوشی؛ پرده دوش، کابین دوش، و غیره با حفظ ایمنی لوازم برقی به طور روزانه با مواد شوینده و آب داغ شستشو شوند.

استفاده از خدمات رستوران

آریاک سفر

با توجه به ایام خلوتی و به منظور تمرکز خدمات بهداشتی دسترسی مهمانان به تمام فضای نشیمن لابی، رستوران و یا صبحانه‌خوری به نحو شایسته محدود شود یا تاحد ممکن از خدمات روم سرویس استفاده شود. میزهای رستوران و صبحانه خوری با فاصله یک و نیم متری از یکدیگر چیدمان شود و از دیوارها و پرده‌ها میز و صندوق و مانند آن حداقل یک و نیم متر فاصله داشته باشند.

 واحدهای اقامتی

مسافران برای حفظ سلامت خود فقط از خدمات واحدهای اقامتی دارای مجوز که به این منظور کاملاً بهداشتی شده‌اند، استفاده کنند. مسافران تا حد ممکن از روش‌های اینترنتی برای رزرو اتاق استفاده کنند و به توصیه رانندگان تاکسی برای استفاده از خدمات اقامتی واحدهای بدون مجوز عمل نکنند. پرسنل شاغل در واحدهای اقامتی به منظور حفاظت از سلامت گردشگران و به دستور مقامات بهداشتی از پروتکل‌های حفاظت فیزیکی و فردی استفاده می‌کنند لطفاً در این باره با آنها همکاری شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز