اعلاشویی در قالیشویی چیست؟

قالیشویی اصفهان

اعلاشویی به عنوان روش شستشوی درجه یک فرش ، در قالیشویی‌ اصفهان ، تهران و سایرشهرستان‌ها متقاضیان زیادی دارد. اما آیا می‌دانید اعلاشویی چیست و چه تفاوتی با شستشوی معمولی دارد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس،فرش‌ها لذتی واقعی در زیر پا دارند و آرامشی دوست‌داشتنی به اتاق می‌بخشند. در عین حال جلوه‌ای متفاوت به اتاق می‌دهند. همان‌قدر که فرش تمیز اتاق را درخشان می‌کند، فرش‌های کثیف می‌تواند جلوه خانه را از بین ببرد. بنابراین اعلاشویی فرش انتخاب بسیار مناسبی برای شستن فرش و رهایی از لکه‌های آن است.

تفاوت اعلاشویی با شست‌وشوی معمولی

فرش، یک کالای لوکس و عالی برای منازل است. در شرایطی که انواع کف‌پوش‌ها برای خانه‌ها رایج شده، حضور یک فرش زیبا، جلوه خانه را چندین برابر می‌کند. بنابراین مهم است که از فرش‌ها خوب نگهداری و در فواصل زمانی منظم شسته شود. اعلاشویی یکی از روش‌های رایج شست‌وشوی فرش در قالیشویی اصفهان و سایر شهرستان‌های ایران است که طی آن، فرش در دو مرحله شسته می‌شود.

آریاک سفر

برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما در تماس باشید:

تلفن تماس :  03133331222

آدرس سایت : hamishehtamiz.com

اعلاشویی معمولا برای شستن فرش‌هایی کاربرد دارد که مدت طولانی شسته نشده‌اند و یا در معرض رفت‌وآمد هستند. به همین دلیل با دو دور شستن فرش، هیچ آلودگی بر روی آن باقی نمی‌ماند. علاوه بر این، مواد شوینده‌ای که در اعلاشویی استفاده می‌شود، متفاوت با شستن عادی است. در شست‌شوی معمولی از پودر لباس‌شویی استفاده می‌شود که ممکن است به مرور به بافت فرش آسیب برساند. اما اعلاشویی با مایع مخصوص انجام می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های اعلاشویی، سفیدشویی و لکه‌برداری است. در صورتی که این فرایند بر روی فرش اجرا شود، تاثیر چشم‌گیری در ظاهر آن خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر قصد شستن فرشی با ارزش مادی و یا معنوی بالایی را دارید، اعلاشویی گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

مراحل اعلاشویی چیست؟

اعلاشویی در قالیشویی اصفهان، تهران و سایر شهرستان‌ها، در چهار مرحله انجام می‌شود. در ابتدا یک شست‌وشوی معمولی انجام خواهد شد و سپس فرایند لکه‌گیری آغاز می‌شود. زیرا با شست‌وشوی عادی، لکه‌ها از بین نمی‌روند. سپس مجددا با استفاده از باکیفیت‌ترین مواد شونده، فرش شسته شده و با مواد براق‌کننده، بافت آن براق می‌شود. سپس با دستگاه‌های مخصوص خشک شده و پس از بسته‌بندی به دست مشتری می‌رسد.

انجام لکه‌گیری فرش اهمیت بالایی دارد. ریختن مواد نوشیدنی و غذایی بر روی فرش، لکه‌هایی را بر روی سطح آن ایجاد می‌کند و نمای فرش را کاملا از بین می‌برد. هم‌چنین به مرور زمان به دلیل نشستن و راه رفتن بر روی فرش، هاله‌هایی از تیرگی بر روی آن ایجاد می‌شود. این تیرگی‌ها ممکن است به وضوح مشخص نباشند؛ ولی شفافیت فرش را از بین می‌برند. به همین دلیل فرش به اعلاشویی نیاز پیدا می‌کند.

قبل از اعلاشویی فرش باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تعداد زیادی از افراد ترجیح می‌دهند تا فرش خود را برای اعلاشویی به قالیشویی‌ها بسپارند. چراکه آن‌ها با رعایت نکات اصولی، فرش را شسته و تحویل می‌دهند. انتخاب بهترین و معتبرترین قالیشویی تهران، قالیشویی اصفهان و دیگر شهرها، کار دشواری است. به همین دلیل مهم‌ترین نکاتی که لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید در ادامه ذکر شده است:

  • قالیشویی‌های خوب و معتبر، شست‌وشوی فرش دستبافت را متفاوت از فرش ماشینی انجام می‌دهند. زیرا فرش دستبافت ظرافت‌های خاصی دارد. بنابراین باید تدابیر ویژه‌ای برای شست‌وشوی آن در نظر گرفته شود تا آسیب نبیند.
  • مشتریان باید قبل از واگذاری فرش به قالیشویی، از قیمت تمام شده آن مطلع شوند. در غیر این صورت ممکن است هزینه‌های اضافی برای‌شان وجود داشته باشد.
  • یک قالیشویی خوب از خدماتی متفاوت برای مشتریانش استفاده می‌کند. مثلا استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و پیشرفته و بررسی آن‌ها طی فواصل زمانی منظم.
  • قالیشویی‌ها باید خدماتی خوب برای رفو و ترمیم فرش‌ها ارائه کنند. به شکلی که فرش بعد از رفو به حالت اولیه خود بازگردد.
  • زمان تماس با قالیشویی برای تحویل گرفتن فرش تا هنگامی که فرش به مشتری تحویل داده می‌شود، نباید بیشتر از۴۸ ساعت طول بکشد.
  • مشتریان باید توجه داشته باشند که قبل از سپردن فرش به قالیشویی، از مجاز بودن و یا مجاز نبودن آن اطمینان حاصل کنند.
  • حتما و حتما قبل از امضای فاکتور قالیشویی، بندهای آن با دقت مطالعه شود. در صورتی که هر یک از بندها ابهامی داشت، حتما از قالیشویی پرسیده شود. خصوصا در صورتی که فرش دستبافت باشد دقت بیش‌تری لازم است. زیرا برخی قالیشویی‌ها خسارات احتمالی فرش را برعهده مشتری می‌دانند.
  • فرش‌ها حتما باید به صورت لوله و کاور شده تحویل مشتری شود.

برای این‌که بتوان بهترین قالیشویی اصفهان، تهران و سایر شهرها را برای اعلاشویی پیدا کرد، می‌توان از افرادی کمک گرفتکه پیش از این از خدمات آن استفاده کرده‌اند. علاوه‌بر این می‌توان روی تبلیغات تلویزیونی نیز حساب باز کرد. اما ما به شما قالیشویی همیشه تمیز را برای اعلاشویی فرش زیبای‌تان پیشنهاد می‌کنیم. این قالیشویی با ارائه خدماتی خوب به مشتریان، برای جلب رضایت آن‌ها تلاش می‌کند. بنابراین می‌توانید روی این قالیشویی حساب باز کنید.

برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما در تماس باشید:

تلفن تماس :  03133331222

آدرس سایت : hamishehtamiz.com

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه تمیز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز