اشتغال‌زایی کارخانه طلای هیرد برای ۲۰۰ نفر

لست سکند

حضور شرکت‌های معدنی بزرگ در استان خراسان جنوبی و اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساختی موجب ایجاد رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه معدنی استان شده است.

به گزارش کاماپرس، با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان خراسان جنوبی در حوزه معدن، بهتر است این منطقه به سرمایه گذاران معرفی شود. اخیرا در واحد فرآوری معدن طلای هیرد حدود 3 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که پیش بینی شده این امر زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از 200 نفر در این واحد را فراهم کند.

به گفته امیر هوشنگ متولی، سرمایه گذار کارخانه طلای هیرد، تمام مجموعه دولت برای رفع موانع و مشکلات موجود این حوزه پای کار هستند. معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود 5 میلیون تن کانسنگ طلا در 140 کیلومتری مرکز استان در حال فعالیت بوده که همزمان طرح فرآوری و استحصال طلا نیز در جوار این معدن در دست احداث است. استخراج اسمی سالیانه این معدن 100 هزار تن کانسنگ طلا و ظرفیت تولید اسمی سالیانه طرح به دست آوردن طلای آن 200 کیلوگرم شمش طلا اعلام شد.

آشنایی با برخی دیگر از ظرفیت‌های کشور در تولید طلا

بیستم خردادماه سال جاری عباس جرجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، از بهره برداری واحد فرآوری طلای کودکان شهرستان خوسف، به عنوان نخستین واحد استحصال طلای این استان، خبر داد. بنا بر اعلام جرجانی ذخیره قطعی کانسنگ طلا در معدن طلای کودکان شهرستان خوسف بالغ بر 300 هزار تن بوده و واحد فرآوری و استحصال طلای این معدن از بیستم خردادماه فعالیت خود را شروع کرده است. ظرفیت تولید این واحد فرآوری 150 کیلوگرم شمش طلا در سال اعلام شد.

راز آسمان پایتخت

میزان سرمایه اولیه در این واحد حدود 700 میلیارد ریال اعلام شده و راه اندازی این بخش احتمالا برای 130 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند. طبق گفته جرجانی معدن طلای کودکان دارای استخراج اسمی 38 هزار تن کانسنگ طلا با عیار 2/1 دهم پی پی ام در سال است.

به علاوه واحد فرآوری و استحصال طلای کودکان، با سرمایه گذاری شرکت زمین کاوان زمان، نخستین واحد تولید شمش طلا از بین سه واحد در دست احداث خراسان جنوبی اعلام شده که در راستای فرآوری ماده معدنی طلا و ایجاد ارزش افزوده و همچنین اشتغال پایدار در جوار معدن به بهره برداری رسیده است.

یکی دیگر از مناطق دارای ظرفیت تولید طلای کشور، در آذربایجان غربی شهرستان تکاب قرار داشته و با نام معدن طلای زرشوان شناخته می‌شود. شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوان در فروردین ماه سال جاری موفق به تولید 98/6 کیلوگرم طلای 24 عیار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 154 درصد رشد داشته است.

مرتبط با : طلای هیرد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز