اشتباهات رایج در انتشار رپرتاژآگهی کدامند؟

فضای مجازی «اینترنت» بزرگترین و جامعترین مرکز اطلاعات است که اکثر مردم به آن اطلاعات دسترسی دارند. هدف برخی از مردم از جستجوی این اطلاعات، به دست آوردن مقالات علمی و هدف برخی دیگر نیز رسیدن به راهکارهایی جهت ارتقاء کسب و کار خودشان است. اما در این میان، رپرتاژ آگهی وظیفه حفظ نیازهای مشتری و تبلیغ غیرمستقیم محصول به نفع وی را بر عهده دارد.

به گزارش کاماپرس به نقل از کامامدیا، برای نگارش یک رپورتاژ آگهی، باید قواعد و قوانین خاصی رعایت شود. این قوانین بر اساس خواست و نیاز مشتریان می‌تواند متفاوت باشد. کارشناسان سئو و بازاریابی، به ارائه راهکارهایی دست زده‌اند که به جذابیت محتوای شما کمک می‌کند. این مطلب توسط گروه رسانه‌ای با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

توضیحات تخصصی را کنار بگذارید

استفاده از کلمات فنی و تخصصی در متن رپورتاژآگهی اهمیتی ندارد. استفاده از این نوع کلمات برای افراد عادی کار نادرستی است مگر اینکه از این کلمات برای افراد متخصص استفاده کنید. البته بیشتر افراد متخصص هم ترجیح می‌دهند ساده نویسی کنند. همچنین لازم است بدانید که در انتخاب انکر تکست‌ها«کلمات و عبارت‌هایی که لینک روی آنها قرار می‌گیرد، دقت لازم را داشته باشید. استفاده از کلمات تخصصی برای این کار صحیح نیست.

پاراگراف‌های کوتاه بنویسید

آریاک سفر

نوشتن متن با پاراگراف‌های طولانی، مخاطب را خسته می‌کند. از این رو مخاطب ترجیح می‌دهد تا بین متن استراحت کند. این پاراگراف‌ها را می‌توان بر اساس موضوع بحث تقسیم بندی کرد. یک پاراگراف استاندارد باید از پنج جمله تشکیل شود و هر جمله حداکثر 18 کلمه داشته باشد.

نظر شخصی با نظر کارشناسی متفاوت است!

بسیاری از اوقات پیش می‌آید که نویسنده رپورتاژ، هرآنچه که می‌خواهد در متن می‌نویسد. به عنوان مثال مشتری از رپورتاژنویس درخواست می‌کند که مطلبی در رابطه با پیشرفت فردی بنویسد اما نویسنده مقاله‌ای درباره تجارب خودش در این زمینه می‌نویسد. این امر نشان از آن دارد که نویسنده توجهی به فواید متن برای خواننده ندارد. به بیان دیگر، هدف مخاطبان از خواندن این متن، ارتقاء دادن شخصیت خود از طریق روش‌های علمی است.

جذابیت مطلب را فراموش نکنید

قانون سه ثانیه را در نگارش مطالب هم می‌توان به کار برد. این قانون به این معناست که اگر خوانندگان آنلاین در عرض سه ثانیه از خواندن خسته شوند، از ادامه مطالعه مقاله دست می‌کشند. درواقع می‌توان نتیجه گرفت که مقاله باید به قدری جذاب باشد که در عرض چند ثانیه مخاطب را جذب کند. قانون سه ثانیه را می‌توان با استفاده از تصاویر و سایر موارد چند رسانه‌ای ارتقاء داد. اگر از این روش در نگارش مطالب استفاده کنیم، حس خستگی از خواندن جملات طولانی به مخاطب منتقل نمی‌شود.

کامامدیا، گروه رسانه‌ای کاما، برای ارائه راهکارها و خدمات روابط عمومی و رسانه به سازمان‌ها تشکیل شده است. این گروه که متشکل از جمعی از متخصصان با تجربه روزنامه نگاری، گرافیک، کپی‌رایتینگ، دیجیتال مارکتینگ، عکاسی و تصویربرداری، برنامه نویسی، بازاریابی و تبلیغات است، در طول بیش از ۱۶ سال فعالیت پیوسته خود، به توسعه ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی حدود ۱۳۰ سازمان دولتی، تشکل صنفی و شرکت معتبر خصوصی کمک کرده است.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار می‌توانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در کامامدیا با شماره‌های ۲-۸۸۹۲۵۶۸۰ و همچنین دو شماره‌ی ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۱۱ ،۰۹۲۱۹۵۶۳۷۰۴ تماس بگیرند.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز