اشتباهات تکراری داوری برای جلوگیری از صدرنشینی پرسپولیس

لست سکند

یک صحنه مشکوک به پنالتی و یک صحنه عبور توپ از خط دروازه باعث شد تا داوری علی‌اصغر مومنی، چالش‌برانگیز شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ورزشی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ورزش سه، رقابت تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت صحنه‌های مشکوک داوری بسیاری را همچون برخورد مهدی ترابی و محمدی طیبی و همچنین ماجرای شوت مهدی عبدی را در خود داشت.

در صحنه مشکوک به پنالتی در تصاویر تلویزیونی اینطور به نظر می‌رسید که در برخورد طیبی و ترابی، نوک پای مدافع صنعت نفت پای بازیکن پرسپولیس را لمس کرده اما با این حال با تشخیص مومنی، هافبک شماره 9 به علت تمارض، کارت گرفت.

راز آسمان پایتخت

در صحنه شوت عبدی هم، در حالی که بار اصلی روی دوش کمک داور بود؛ به شکل عجیبی صحنه گل تشخیص داده نشد و بازی پرسپولیس و صنعت نفت با تساوی ادامه پیدا کرد.

در این خصوص، تعدادی کارشناس داوری نظر خود را به ورزش سه ابراز کردند؛

کارشناسان چه می‌گویند؟

محمد فنایی معتقد است در صحنه مشکوک به پنالتی واضح بود که بازیکن مدافع کف پایش را با استوک گذاشت روی پنجه‌های پای مهدی ترابی. داور جاگیری خوبی نداشت و نتوانست تشخیص بدهد و فکر کرد دایوینگ کرده. این صحنه قطعا پنالتی بود.

وی همچنین درباره صحنه مشکوک به گل، گفت: کمک داور تا آخر خط نبود و سرعت شوت هم زیاد بود. ما در تصویر دیدیم که تمام توپ گل شده است.

نوید مظفری همچنین اعتقاد دارد صحنه مشکوک به پنالتی تمارض نبوده است و البته صحنه عبور توپ از خط دروازه هم آنطور که تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد، توپ گل شده است و کمک داور باید اعلام می‌کرد.

حیدر سلیمانی نیز گفت: مدافع صنعت نفت بی احتیاطی کوچکی کرد و ضربه ای به پای ترابی زد. این نوع خطاها را داورها سخت می‌بینند اما اگر VAR بود حتما پنالتی گرفته می‌شد. داور باید پنالتی می‌گرفت که نگرفت.

وی در ادامه افزود: در صحنه مشکوک به گل، کاملا توپ از خط دروازه عبور کرد و این صحنه هم VAR لازم داشت که ما ندارم چون کمک داور روی خط عرضی قرار نداشت نتوانست صحنه را ببیند و ترجیح داد ادامه بازی بدهد. این صحنه ربطی به داور وسط نداشت و تشخیص اشتباه کمک داور بود.

اخبار فوتبالی بیشتری بخوانید:

حسین عسگری و نوذر رود نیل نیز بر آن هستند که صحنه مشکوک به پنالتی و صحنه عبور توپ از خط دروازه هر دو با خطای داوری مواجه شدند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز