اسفند دود کردن و اسم نبردن از کرونا ؛ راهکارهای ضدکرونایی رئیس جمهور ترکمنستان

لست سکند

رئیس جمهور ترکمنستان ، که به صدور دستورهای عجیب و غریب معروف است، اسفند دود کردن را راهکار مقابله با کرونا می داند و اخیرا نیز اسم بردن از کرونا را در این کشور ممنوع کرده است!

به گزارش کاماپرس، اسفند دود کردن برای مقابله با کرونا اگر توسط عطاری ها و باورمندان به طب سنتی توصیه شود چندان تعجبی ندارد اما وقتی «قربان قلی بردی محمدف» رئیس جمهور ترکمنستان – بنا به آنچه ریانووستی از وی نقل کرده –  از اسفند دود کردن برای مقابله با این ویروس مرگبار سخن می گوید، حیرت تنها واژه ای است که به ذهن متبادر می شود. وی به شهروندان ترکمنستان توصیه کرده است: از دود اسفند برای مقابله با کرونا استفاده کنند. پیشینیان ما از این دود برای مبارزه با بیماری ها استفاده می کردند و ما هم باید چنین کنیم! این حیرت زمانی افزون می شود که بدانیم وی به تازه گی استفاده از واژه کرونا را هم در این کشور ممنوع کرده است.

بنا به اعلام یورو نیوز فارسی، سازمان گزارشگران بدون مرز ممنوع کردن استفاده از واژه کرونا در ترکمنستان را اقدامی خطرناک و سرکوب اطلاع رسانی های ضروری در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری دانسته  و اعلام کرده که این اقدام جان شهروندان ترکمنستان را به خطر می‌اندازد. البته کسانی که با خلقیات رئیس جمهور ترکمنستان و تصمیم ها و دستورهای عجیب و غریب وی آشنایی دارند می‌دانند قربان قلی بردی محمدف ، فردی نیست که گزارش های یک ان جی اوی بین‌المللی وی را در تصمیمی که اتخاذ کرده منصرف کند.

بازداشت شدن؛ مجازات حرف زدن از کرونا و ماسک زدن در ترکمنستان!

راز آسمان پایتخت

این گزارش می افزاید: رسانه های ترکمنستان دیگر مجاز نیستند اسمی از ویروس کرونا ببرند و این واژه از روی دفترچه سلامت مدارس، بیمارستان ها و … حذف شده است. حیرت انگیزتر آن که بر اساس اعلام یورو نیوز به نقل از بخش ترکمن زبان رادیوری اروپای آزاد، ماموران لباس شخصی  در عشق آباد پایتخت این کشور آسیای میانه ، می توانند کسانی را که در اماکن عمومی از کرونا حرف بزنند یا ماسک به صورت داشته باشند، بازداشت کنند!

دور زدن قرنطینه با رشوه 100 دلاری

بر اساس آنچه ریانووستی از تمهیدات ترکمنستان در مقابله با کرونا گزارش کرده است، مسافران پروازهای ورودی(خارجی) به ترکمنستان باید دو هفته در قرنطینه سپری کنند اما این مانع را می توان با پرداخت حدود 100 دلار رشوه به ماموران بهداشت، دور زد!
به نظر می رسد در عشق آباد تمهیدات جدی تری نیز به مرحله اجرا درآمده و برای مثال در همایش همکاری ترکمنستان با سازمان ملل به شرکت کنندگان مواد ضدعفونی کننده دست داده شده اما در این همایش هم – بر اساس توصیه رئیس جمهور ترکمنستان – از دود اسفند برای ویروس زدایی استفاده شده است! همچنین ترکمنستان از 20 مارس (اواخر اسفند) تا 20 آوریل مرزهای خود را بسته است.

بردی محمدف مراسم نوروزی را هم لغو نکرد

مراسم سنتی نوروز هم در ترکمنستان با وجود شدت گرفتن اخبار درباره خطر شیوع کرونا 21 مارس امسال با حضور رئیس جمهور، وزرا، نمایندگان پارلمان، مسئولان دولتی و … در عشق آباد برگزار شد و قربان قلی بردی محمدف مراسم سنتی درختکاری را شخصا انجام داد. البته مراسم امسال بدون حضور سفرا و دیپلمات های خارجی برگزار شد و آنها ترجیح دادند در این مراسم حضور نیابند.

برخی اقدامات و دستورات عجیب و غریب آقای رئیس جمهور

قربان قلی بردی محمدف رئیس جمهور 63 ساله ترکمنستان مدرک دکترای بهداشت اجتماعی دارد و مدتی نیز وزیر بهداشت این کشور بوده است. وی علاوه بر اسفند دود کردن برای مقابله با کرونا ، فهرستی از اقدامات و دستورات عجیب در کارنامه خود به ثبت رسانده که از آن جمله می توان به ظاهر شدن در نقش یک ابرستاره (همچون بازیگران فیلم های اکشن) در رزمایش ارتش ترکمنستان، بلند کردن میله وزنه برداری طلایی در جلسه کابینه ، رانندگی دور یک میدان گازی ( گودالی بزرگ به قطر 70 و عمق 20 متر که آتشی عظیم در آن می‌سوزد)، هدیه دادن یک سگ به پوتین و بلند کردن سگ با حالتی عجیب از پس گردن با یک دست(پوتین به سرعت از جا بلند شد و حیوان بیچاره را از دست بردی محمدف گرفت!)، ممنوع کردن تولید خودرو به رنگ مشکی و … اشاره کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز