استقلال و پرسپولیس تعاونی سهام عام می‌شوند

یک مقام مسئول در بخش تعاون ایران اعلام کرد: نیمی از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به شرکت‌های تعاونی سهامی عام واگذار می‌شود.

به گزارش کاماپرس، تعیین تکلیف نحوه واگذاری دو شرکت ورزشی و فرهنگی استقلال وپرسپولیس با رعایت مصوبه شورای عالی نظارت بر اصل 44 قانون اساسی، یکی از چالش برانگیزترین موضوعات اقتصاد ورزش ایران طی سال های اخیر بوده است.

بنا به اعلام ایرنا، طبق گفته بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران 10 درصد از سهام دو باشگاه پرطرفدار پایتخت برای کشف قیمت در بورس و 50 درصد به شرکت‌های سهامی عام با حداقل 10هزار سهام‌دار و40 درصد دیگر به تعاونی‌های سهامی و فراگیر کل کشور واگذار می‌شود.

مشارکت سازمان یافته هواداران در مالکیت باشگاه ها

به گفته عبداللهی، ورزش فوتبال در خارج و داخل کشور از علاقمندان زیادی برخوردار است، بویژه در ایران دو تیم استقلال و پرسپولیس، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، مشارکت سازمان یافته هواداران در ساختار مالکیت و فرآیند تصمیم گیری باشگاه ها می تواند به ثبات سازمانی و اقتصادی باشگاه ها کمک کرده و  باعث بهبود و ارتقای حاکمیت باشگاه ها شود. افزایش مالکین به شفافیت و پاسخگویی بهتر و مشارکت علایق ذی نفعان گوناگون  در مسائل مالی منجر می شود و چنین ساختارهای دموکراتیکی می تواند توسعه استراتژیک باشگاه را هم‌راستای علایق باشگاه و ذی‌نفعانش قرار داده و باعث منافع مالی  فراوان شود.

آریاک سفر

تعاونی سهامی عام نوعی شرکت سهامی‌عام است که با رعایت قانون تجارت تشکیل می شود. بکارگیری هواداران در مالکیت باشگاه به عنوان ذی نفعان اصلی باشگاه، ارتقای تجارت و تجاری سازی در فوتبال، تامین مالی جمعی در باشگاه‌ها  و استفاده از ظرفیت هواداران برای ایده یابی و حل مساله در باشگاه ها را از جمله  مواهب مالکیت جمعی برای باشگاه‌ها در قالب تعاونی‌های سهامی عام برشمرد.

اتاق تعاون بر اساس طرح مذکور تشکیل هیات موسسان اولیه برای هر دو باشگاه متشکل از حداقل ۷ نفر از نمایندگان  اتاق تعاون ایران؛ وزارت ورزش و جوانان- وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی و پیشکسوتان منتخب دو باشگاه را در دستور کار قرار داده است .

انتهای پیام

مرتبط با : استقلالپرسپولیس
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز