استقبال ایرانیان از قیمت گران فونیکس تیگو 8 پرو !

چندی پیش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ضمن تاکید بر تعیین قیمت فاقد توجیه‌های محاسباتی محصول تازه رونمایی شده مدیران خودرو یعنی تیگو ۸ پرو معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، فروش این خودرو را ممنوع اعلام کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از یک روز پس از مراسم رونمایی، فروش این کراس‌اوور مونتاژی هفت نفره با قیمت نامعقول و باورنکردنی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از طریق نمایندگی‌های مجاز مدیران‌خودرو آغاز شد؛ مدیران‌خودرو، قیمت تیگو ۸ پرو را یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام کرد؛ یعنی سه برابر نرخی که همین محصول در منطقه به فروش می‌رسد!

اما جالب اینکه با وجود قیمت باورنکردنی این خودرو، در روز اول فروش، ۸۰ دستگاه از آن فروخته شد!

روز بعد، عباس تابش، فروش تیگو ۸ را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین شده  ممنوع اعلام کرد.

آریاک سفر

در این زمینه بخوانید:

پس از تمام این ماجراها، برخی نمایندگی‌های این خودروساز بخش خصوصی همچنان شرایط فروش این کراس اوور جدید را اعلام می‌کنند. به گونه‌ای برخی از آن‌ها فروش تیگو ۸ پرو را در قالب عرضه سازمانی با همان قیمت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان انجام می دهند. یعنی با وجود ممنوعیت فروش تیگو ۸ پرو، نمایندگی های مدیران خودرو بر خلاف دستور دستگاه نظارتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

البته گفتنی است که هنوز سازمان حمایت اطلاعیه جدیدی را برای عرضه تیگو ۸ پرو اعلام نکرده و تنها بخشنامه موجود در رسانه‌ها، مربوط به ممنوعیت فروش این کراس اوور جدید به خاطر نحوه قیمت‌گذاری آن بوده است.

تیگو ۸ پرو در حال حاضر، پیشرفته ترین خودرو تولیدی بازار ایران به شمار می‌رود و بسیاری از امکاناتی که در این کراس اوور وجود دارد را در خودروهای وارداتی گران قیمت هم نمی توان پیدا کرد. همین موضوع سبب شده که دیدگاه مشتریان نسبت به این محصول، متفاوت از دیگر محصولات مدیران خودرو باشد.

شرکت مدیران خودرو تا به امروز، امکان رانندگی با تیگو ۸ پرو را برای بسیاری از افراد فراهم کرده است. تاکنون تعداد زیادی از رسانه های کشور با نشستن پشت فرمان تیگو ۸ پرو، رضایت خود را از کیفیت ساخت بالای این خودرو، ابراز کرده اند.

چه چیزی این خودرو را متمایز می‌کند؟

تیگو ۸ پرو از لحاظ فنی خودرویی توانمند است. پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو شارژ نصب شده روی این کراس اوور، دقیقا ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه پر بازده برای جثه حدودا ۱٫۵ تنی تیگو ۸ پرو کاملا کافی به نظر می رسد و به لطف وجود گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه که از نوع تر است و توسط شرکت گتراک آلمان طراحی شده، شتاب گیری بسیار خوبی برای خودرو به ارمغان می‌آورد.

شرکت مدیران خودرو برنامه تست درایو فونیکس تیگو ۸ پرو را به شکل عمومی برای مردم نیز برگزار کرده است. اکثر افرادی که پشت فرمان تیگو ۸ پرو نشستند، پیش تر هم از محصولات مدیران خودرو استفاده می کردند و از پیشرفت این محصول نسبت به تولیدات قبلی، شگفت زده شدند.

آنچه که فونیکس تیگو ۸ پرو را از رقبای آن در بازار ایران متمایز می کند، آپشن های جدیدش است. از جمله این آپشن ها می‌توان به سیستم دستیار راننده یا رانندگی خودکار سطح ۲ اشاره کرد که به اختصار، ADAS نامیده می شود. این سیستم شامل رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار ترافیک جانبی، سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم حفظ حرکت خودرو در لاین، رادار تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم کنترل هوشمند نور بالا، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار برخورد از جلو و عقب، سیستم کمکی در ترافیک، سیستم هشدار پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین، سیستم هشدار برخورد با مانع هنگام باز شدن درهای خودرو می‌شود.

دیگر آپشن متفاوت تیگو ۸ پرو، سیستم فرمان صوتی (Voice Control) است که به وسیله آن می‌توان بسیاری از امکانات خودرو را فعال یا غیر فعال کرد.

مرتبط با : مدیران خودرو
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “استقبال ایرانیان از قیمت گران فونیکس تیگو 8 پرو !

  1. داود گفته:

    هر گونه امکاناتی هم که داشته باشد باید از قیمت جهانی تبعیت کند و نه توجیه قیمت بالای خودروهای داخلی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز