استعلام اعتبار بانکی خود را چگونه بگیریم؟

استعلام اعتبار بانکی

طبق قوانین جدید بانکی برای وام گرفتن یا دسته چک گرفتن نیازمند اعتبارسنجی هستید اما پرسش اینجاست که استعلام اعتبار بانکی خود را چگونه بگیریم؟

به گزارش کاماپرس، بر اساس قوانین جدید بانکی علاوه بر ضامن و سایر شرایطی که برای وام گرفتن لازم است و همه کم و بیش از آن خبر داریم، باید اعتبار بانکی ما نیز برای بانکی که می خواهد تسهیلات در اختیار ما بگذارد روشن باشد البته بانک ها به روش خود این استعلام را می گیرند اما خود ما هم می توانیم استعلام اعتبار بانکی خود را انجام دهیم.

سامانه اعتبار من با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه ملی اعتبارسنجی، تمام سابقه مالی شما را در دریافت وام از بانک ها، چک های برگشتی و بدهی هایتان به سیستم بانکی را در اختیارتان می گذارد. با مراجعه به این سامانه به نشانی mycredit.ir می توانید با وارد کردن کد ملی و شماره تلفنی که به نام خودتان باشد و البته پرداخت هزینه 10 هزار تومانی، گزارش کامل وضعیت اعتباری خود را مشاهده کنید تا ببینید چه نمره ای از سامانه اعتبارسنجی دریافت کرده اید.

روزنامه هفت صبح در این باره نوشته است: گزارش اعتبار چیزی شبیه کارنامه اعمال دنیوی است که به هر کس نمره خاصی می دهد. این نمره بین صفر تا 900 متغیر است و کسانی که نمره کمتر از 500 داشته باشند، عملا در ریسک بسیار بالا قرار دارند.

آریاک سفر

نکته ای که در این گزارش وجود دارد این است که حتی اگر کل وام‌های گذشته را تسویه کرده باشید، همچنان تاخیر در پرداخت اقساط به عنوان نمره منفی در سامانه اعتبارسنجی در نظر گرفته می شود. چک های برگشتی که جای خود را دارد، اگر برای دریافت وام وثیقه کمتر از معمول را به بانک ارائه کرده باشید، باز هم رتبه اعتبار شما کاهش پیدا می کند. این سامانه توسط یکی از شرکت های مشاوره رتبه بندی اعتباری راه اندازی شده و بیشتر برای کاربران حقیقی و شرکت هایی که می خواهند وضعیت اعتبار مشتریانشان را بررسی کنند، کاربرد دارد. بانک ها با اتصال مستقیم به سامانه اعتبارسنجی بانک مرکزی، اطلاعات گسترده تری را با یک استعلام ساده کد ملی در اختیار خواهند داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز