استارتاپ ها در بورس صاحب تابلو می شوند

لست سکند

رئیس سازمان بورس آمادگی این سازمان  را برای ایجاد تابلوی بورسی جدید ویژه استارتاپ ها اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس؛ این روزها تلاش برای ورود به بازار بورس 4 شرکت استارتاپی حسابی خبرساز شده است. دیجی کالا، کافه بازار، شیپور و تپسی در بیانیه‌های متفاوت خبر ورود به فرابورس را منتشر کرده‌اند. همزمان با روز جهانی ارتباطات، وزیر ارتباطات در حالی که در وزارت ارتباطات میزبان معاون اول رییس جمهور بود با اعلام رسمی خبر ورود استارتاپ‌ها به بورس مهر تایید نهایی بر این خبر زد. با وجود برخی حرف وحدیثها در خصوص ورود استارتاپها به بورس حالا ودر خبری تازه، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته که بورس آمادگی همکاری برای ایجاد تابلوی جدید برای شرکت های استارت آپی و متناسب سازی شرایط پذیرش با ویژگی های شرکت های نوآور را دارد.

تابلوی بورسی برای استارتاپها

دکتر حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر در نشستی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفته است؛ برای عملیاتی شدن مدل‌های پیشنهادی صندوق نوآوری آماده همکاری هستیم. بر این اساس می توان موارد درخواستی را مورد به مورد اجرایی کنیم و در صورت بروز مشکل، چالش های پیش رو را حل کرد.

قالیباف ضمن اشاره به اینکه شرکت‌های مشاور در بازار سرمایه می‌توانند در ارائه مشاوره به شرکت‌های استارتآپی راهکار ارائه کنند گفت: آمادگی همکاری برای ایجاد تابلوی جدید برای شرکت های استارت آپی و متناسب سازی شرایط پذیرش با ویژگی های شرکت های نوآور را داریم.

راز آسمان پایتخت

 

 

ورودبه بورس؛ صعود یا سقوط؟

اما رویای بورسی شدن استارتاپها تا چه حد به نفع آنهاست؟ عادل طالبی دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی معتقد است که گرچه ورود استارتاپ‌ها به بورس مزیت‌های بسیار زیادی از جمله تزریق سرمایه را دارد اما می‌تواند با مخاطراتی همراه باشد. طالبی به عصر ایران گفته است: «در بورس عدد و رقم حرف اول را می‌زند و محاسبات و مناسباتی در آن حکم فرماست. استارتاپ‌ها با مهم‌ترین ویژگی خود یعنی چابکی شناخته می‌شوند. از آنجایی که سنجه‌های ورود به بورس سنجه‌های مالی و گزارش‌های آخر سال و … است می‌تواند برای استارتاپ‌ها مخاطراتی همراه داشته باشد.

به گفته او، استارتاپ‌های بزرگ و مهم خارجی نیز به راحتی واردبورس نمی‌شوند، مگر اینکه به استیج قابل قبولی از سطح درآمدی خود رسیده و دغدغه‌های عدد و رقمی همراهشان نباشد. با درنظر گرفتن این نکته، استارتاپ‌های ایرانی که هنوز اطمینانی به درآمدزایی و سود خود ندارند به چه شکل می‌خواهند قدم در مسیر پر پیچ و خم‌بورس بگذارند؟

انتهای پیام

 

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز