از شرکت سیمان تهران چه می‌دانید؟

اولین بار تولید سیمان که از مخلوط مصنوعی سنگ آهک و خاک رس به دست آمده، در کشور فرانسه توسط فردی به نام ویکات در ابتدای قرن نوزدهم ساخته شد. وی بعد از مخلوط کردن مواد، به همراه آب آن را آسیاب کرد و دوغاب به دست آمده را پخت.

هرچند نتیجه کار با موفقیت همراه بود، اما این روش در فرانسه ادامه پیدا نکرد. تا اینکه یک بنای آجرچین در انگلستان، با مخلوط خاک رس و سنگ آهک، دوغابی مشهور به آهک آبی در حرارت بالا تهیه کرد و نام این محصول را سیمان پرتلند گذاشت. به این ترتیب محصولی ساختمانی به نام سیمان در سال ۱۸۲۴ به نام «ژورف اسپدین» به ثبت رسید و این تازه آغاز ماجرا بود.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها در سراسر دنیا در زمینه تولید مصالح ساختمانی از جمله سیمان فعالیت می‌کنند؛ یکی از این مجموعه‌ها، شرکت سیمان تهران است که کاماپرس در ادامه به معرفی بیشتر آن می‌پردازد؛

شروع فعالیت سیمان تهران

زمان تاسیس شرکت سیمان تهران به سال۱۳۳۳ می‌رسد، که اولین واحد تولیدی آن با ظرفیت ۳۰۰ تن سیمان در روز دوسال بعد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در حال حاضر این مجموعه، ۹ خط تولید سیمان دارد. توان تولیدی سیمان این شرکت، روزانه ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن کلینکر در روز است. از زمان شروع به فعالیت این شرکت تا به امروز، توانست ۱۱۴ میلیون تن سیمان تولید کند. این مجموعه در غنی آباد شهرری و شهرک مشیریه واقع شده است.

آریاک سفر

عمده فعالیت شرکت سیمان تهران به احداث کارخانجات سیمان، خرید، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری ازآن‌ها و مشارکت در سایر شرکتها، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خارجی به شکل واردات مواد اولیه، لوازم یدکی، ماشین آلات مورد نیاز است. از ارزش‌های سازمانی شرکت سیمان تهران می‌توان به تعهد و مسئولیت‌پذیری، احترام به انسان‌ها و رعایت انصاف، خلاقیت و نوآوری و … اشاره کرد. شرکت سیمان تهران به تولید محصولات سیمان پورتلند، حفاری و بنایی مشغول است.

سید عباس حسینی مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد و علی امیدی به نمایندگی از شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس به عنوان رئیس هیات مدیره در این شرکت مشغول به فعالیت است.

 شرکت سیمان تهران در بورس اوراق بهادار

سهام شرکت سیمان تهران با نماد «ستران۱» در بورس اوراق بهادار حضور دارد. این شرکت در حال حاضر ۱۸۸سهامدار حقیقی دارد و شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس سهامی خاص با داشتن ۴۹ درصد سهام این شرکت، سهام‌دار اصلی آن محسوب می‌شود. از دیگر سهامداران این مجموعه، می‌توان شرکت‌های رادیس، گروه توسعه مالی مهرآیندگان، گروه راما و… را نام برد. ارزش سهام شرکت سیمان تهران امروز در بازار، ۴۱ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال است.

تولید سیمان باکیفیت؛ ماموریت شرکت سیمان تهران

شرکت سیمان تهران ماموریت خود را در تولید و عرضه سیمان با کیفیت برتر و با تکیه به منابع انسانی و فناوری های نوین در فضای رقابتی می‌داند. چشم انداز این مجموعه، انتخاب اول برای سازه‌های برتر، حافظ محیط زیست و منافع ذینفعان است.

شرکت سیمان هگمتان،صنایع سیمان گیلان سبز، سیمان نهاوند، سیمان ایلام، شرکت سیمان پیوند گلستان و شرکت پریفاب، زیرمجموعه سیمان تهران به شمار می‌روند.

شرکت سیمان تهران دارنده گواهی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ است . همچنین در سال ۱۳۹۶، موفق به سیستم دریافت صدای مشتریان و رسیدگی به شکایت آنها طبق استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ شده است. این مجموعه توانست به سیستم اندازه گیری رضایت مشتریان طبق استاندارد ۱۰۰۰۴ دسترسی پیدا کند. گواهی استاندارد آزمایشگاه و کنترل کیفی در سال  ۱۳۸۱را نیز به دست آورد و در نهایت موفق به دریافت سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای شده است.

از جمله افتخارات شرکت سیمان تهران می‌توان به شرکت در چهارمین ابرپروژه برتر جهان در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد، که این مجموعه تولید سیمان این پروژه را جهت ساخت پل طبقاتی صدر، طولانی‌ترین پل طبقاتی کشور برعهده داشته است، همچنین شرکت سیمان تهران در ساخت آزادراه تهران شمال، بیش از یک میلیون تن سیمان آن را تامین کرده است. مشارکت دیگراین شرکت در پخش عمده سیمان پروژه‌های قطار شهری تهران از سال ۱۳۸۷ با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن سیمان بوده است.

مرتبط با : سيمان تهران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز