ارسال بسته با پس کرایه چه مزایایی دارد؟

امروزه، دو روش پرداخت هزینه پست برای ارسال بسته از طریق شرکت‌های پستی وجود دارد که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارد. این دو روش با عنوان پیش کرایه و پس کرایه شناخته می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ پست، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پیش کرایه به معنای پرداخت هزینه حمل و نقل قبل از ارسال کالا است و پرداخت هزینه بعد از ارسال کالا، پس کرایه نامیده می‌شود. بطور واضح‌تر می‌توان گفت که در پس کرایه، فرستنده هنگام ارسال بسته هزینه‌ای بابت حمل و نقل پرداخت نمی‌کند؛ اما متعهد می‌شود که هنگام تحویل بسته به گیرنده این هزینه پرداخت شود. این روش به دلیل مزیت‌هایی که دارد مورد استقبال بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است.

یکی از شاخص‌های برجسته پس کرایه ، سرعت تحویل در کمترین زمان است. گاهی ممکن است ارسال کننده، تمایلی نداشته باشد تا هزینه‌ای اضافه‌تر از بهای خود کالا برای ارسال بسته بپردازد.

گاهی هم پیش می‌آید که بسته‌ای به سفارش درخواست‌کننده یا مشتری به مقصد حمل شود؛ در این صورت فرستنده خود را ملزم نمی‌داند تا هزینه ارسال آن را متقبل شود. بنابراین، مدیریت ریسک حمل کالاهای با ارزش هم به سمت گیرنده منتقل می‌شود.

آریاک سفر

در این مواقع است که خدمات مربوط به پس کرایه می‌تواند نیازهای مختلف مشتریان را در حوزه حمل و نقل مرسوله مرتفع نماید. پست بار، علاوه بر ارائه خدمات پستی درب به درب، این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا هزینه ارسال بسته در مقصد توسط گیرنده دریافت شود.

اهمیت خدمات پس کرایه در زمانی که گیرنده کالا بخواهد هزینه‌های مربوط به حمل و انبارداری را شخصاً پرداخت کند، بیشتر نمایان است.

این سرویس مختص مرسولات و بسته‌های غیرخطرناک است. کالاهای خطر آفرین یا بسته‌هایی که ابعاد و وزن مناسب ندارند، نمی‌توانند از خدمات پس کرایه استفاده کنند.

پس کرایه سفارشی

با استفاده از سرویس پس کرایه سفارشی، مرسوله از درب منزل فرستنده تحویل گرفته می‌شود و در سریع‌ترین زمان توسط نیروهای پستی به درب منزل گیرنده ارسال می‌شود.

در این خدمت پستی، مرسوله بدون در نظر گرفتن مسافت، وزن بسته و اندازه آن به هر نقطه‌ای از کشور ارسال خواهد شد. این روش باعث کاهش چند برابری هزینه حمل و نقل و افزایش سرعت در انتقال مرسوله می‌شود.

همچنین این اطمینان خاطر را به مشتری می‌دهد که بسته ارسالی بدون هیچ آسیبی به مقصد برسد و در صورت هر گونه خسارت، بیمه موظف به پرداخت هزینه خواهد شد.

نحوه محاسبه هزینه پس کرایه

محاسبه هزینه پس کرایه یا همان پرداخت هزینه پست توسط گیرنده، بر اساس وزن بسته صورت می‌گیرد. بنابراین مواردی مانند مسافت در هزینه حمل و نقل تاثیری ندارد.

این امکان هم وجود دارد که گیرنده در هنگام دریافت بسته، هزینه پستی را نپردازد؛ در این صورت، فرستنده ملزم به پرداخت آن می‌شود.

در پست بار، تمامی این خدمات به مشتریان ارائه می‌شود. کافی است در سایت یا اپلیکیشن پستکس به صورت آنلاین ثبت سفارش انجام شود تا هر کس بتواند از خدمات درب به درب این شرکت پستی بهره ببرد.

پست بار در تلاش است تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های حمل و نقل (ریلی، هوایی، زمینی و…) بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.postbar.ir مراجعه فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز