ارزیابی عملکرد زیست محیطی مجتمع‌های فولاد+ قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه 12آذر 1401

در اوضاع آشفته اقتصادی امروز، قیمت آهن آلات از جمله قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه و سایر تولیدات این دست کارخانجات، مدام در تب و تاب است. اما موضوع دیگری که نگاه‌ها را به سمت این بازار کشانده، سهم تولیدکنندگان فولاد در بحران‌های زیست محیطی است. هرچند که میزان دقیق آن نامشخص است، اما وضعیت زیست محیطی از طریق پایبندی به مقررات ملی و بین‌المللی زیست محیطی و اجرای مدیریت سبز می‌تواند بهبود یابد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه حجم گسترده‌ای از مواد معدنی از جمله سنگ آهن و انرژی در صنایع فولاد مصرف می‌شود، می‌توان در چارچوب استانداردهای زیست محیطی اثرات منفی بهره‌برداری از ذخایر زمین را به حداقل رساند. فولاد مبارکه اصفهان از جمله مجتمع‌های فولاد است که خطوط تولید به ویژه ورق گالوانیزه را بر پایه کنترل خروجی‌ها، كاهش مستمر آلاينده‌ها و جايگزيني مواد مخرب محيط زيست پیش می‌برد.

دریافت استاندارد ایزو 14000 از مهم‌ترین ملاک‌های ارزشیابی سازگاری ساختارهای تولیدی با محیط زیست معرفی می‌شود. فولاد مبارکه با کسب این گواهی‌نامه توانسته عملکرد زیست محیطی خود را ارتقا ببخشد.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی با اجرای طرح بازیابی حرارتی

در گام نخست ارزیابی چالش‌هاي زيست محيطي تولید فولاد، توجه به استقرار و مكان‌يابي واحدهاي تولیدی مدنظر قرار می‌گیرد. کاشت و نگهداري از 16 هزار هكتار انواع گياهان متناسب با شرايط آب و هوای و آبیاری از طريق پساب‌هاي تصفيه شده باعث شده فولاد مبارکه در ارزیابی سازمان مطالعات بهره‌وري و تعالي سازماني در سطح بالایی قرار بگیرد.

آریاک سفر

طرح بازیابی حرارتی همسو با رويكرد توسعه پايدار، قابلیت کاهش سالانه حداقل 120 هزار تن دی‌اکسیدکربن را دارد. فرایندهای تولید مجتمع فولاد مبارکه از زمان اجرای این طرح صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تولید کمتر گازهای گلخانه‌ای را به دنبال داشته است. همچنین كاهش ميزان دی‌اکسید کربن در دودكش‌هاي كوره پخت آهك پزي تا حد 200پی‌پی‌می توانسته ردپای این مجتمع را در آلودگی‌های هوا کم‌رنگ کند.

اصلاح فرایندهای تولید

ایران با بهره‌مندی از منابع بالغ بر 4.4 ميليارد تن ذخاير سنگ‌آهن، یکی از قطب‌های تولید فولاد در جهان محسوب می‌شود. بسیاری از منتقدان به صنعت فولاد بر این باور هستند که با توجه به اینکه صنعت فولاد از انرژی‌های فسیلی و آب زیاد استفاده می‌کند و حجم وسیعی از کربن در چرخه تولید محصولات فولادی منتشر می‌شود باید تغییرات اساسی در مراحل مختلف ایجاد شود.

تولید ورق‌های گالوانیزه یکی از این شیوه‌های اصلاح فرایند تولید است چرا که استفاده از این ورق‌های ضدزنگ و مقاوم در برابر خوردگی برای مصارف صنعتی توصیه می‌شود. پوشش روی در ورق گالوانیزه سبب می‌شود تا این ورق در برابر رطوبت و اکسیژن مقاومت بالایی داشته باشد.

این ورق‌های مقاوم در برابر خوردگی محیط‌های اسیدی و مرطوب در تولید لوله‌های انتقال آب، مخازن نگهداری آب، سقف سوله‌ و موارد از این دست کاربرد دارند. مشتریان محصولات فولادی در جدول زیر می‌توانند از قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه و دیگر آهن‌آلات اطلاع یابند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز