ارزش سهام تسلا رکورد شکست

قیمت سهام شرکت تسلا ، غول خودروسازی آمریکا در بورس این کشور رکورد خود را شکست و از 1000 دلار فراتر رفت.

به گزارش کاماپرس شرکت تسلا به خودی خود به دلیل فناوری بالا و سرعت رشد خود در بازار خودرو بسیار خبرساز است و الون ماسک مدیرعامل این شرکت نیز این خبرسازی را به شدت دامن زده است. آخرین خبر داغ مربوط به تسلا صحبت های الون ماسک در زمان کرونا بود مبنی بر این که راه اندازی خطوط تولید این شرکت را تحت هر شرایطی از تاریخ مشخصی آغاز خواهد کرد حتی اگر وی بابت این موضوع بازداشت شود.

اکنون خبر رسیده است که تسلا از همه خودروسازان دنیا با ارزش تر شده و حتی از تویوتا و گروه خودروسازی فولكس واگن هم پیشی گرفته است. البته برخی مراجع مستقل رتبه بندی شرکت ها همچون شركت سرمايه گذاری ودبوش سكيوريتيز  نسبت به افزایش ارزش سهام این شرکت چندان خوش بین نیستند.

مدیرعاملی که از سود سهام تسلا ثروتمند شده است

آریاک سفر

به بیان دیگر، ارزش جنرال موتورز 41 میلیارد، فورد 27 میلیارد و فیات كرایسلر 20 میلیارد دلار است كه روی هم 88 میلیارد دلار می شود و تسلا با 158 میلیارد دلار فاصله معناداری پیدا كرده است. در همین هفته گذشته ارزش سهام تسلا با 72 دلار افزایش به ازای هر سهم به 1014 دلار رسید.

شایان ذکر است الون ماسك به خاطر بهبود مستمری كه در ارزش سهام این شركت در چند سال گذشته بر جای گذاشت، سال 2019 رقمی معادل 700 میلیون دلار در تسلا به دست آورد و جالب این جا است كه او به عنوان مدیر عامل، حقوق  و دستمزدی از این شركت دریافت نمی كند. او فقط از سهام داران اصلی تسلا است كه بیش از 18 درصد از این خودروسازی را در اختیار دارد. به دلیل بهبودی مستمری كه ایجاد كرده حالا حق دارد هر تعداد سهمی كه از این شركت دارد در هر زمانی كه نیاز می بیند در بازار عرضه كند.

انتهای پیام

مرتبط با : تسلا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز