ارزش بورس 100 برابر شده است

لست سکند

ریس سازمان بورس اعلام کرده رونق بازار سرمایه باعث شده در فاصله سالهای 1388 تا 1399،  ارزش بورس به 100 برابر برسد.

به گزارش کاماپرس؛  روند روزافزون رشد بورس در کشور، از « استقبال گسترده مردم از سرمایه گذاری در بورس»، «پذیره نویسی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله موسوم به (ای تی اف)» و « آزادسازی سهام عدالت» به عنوان سه رویداد بزرگ در بازار سرمایه در سال جاری نشان داد که در ماههای اخیر، بازار سرمایه روزهای شلوغی را سپری می‌کند. این تحولات به گونه‌ای پیش رفته که امروز ریس سازمان بورس ادعا می‌کند ارزش کل این بازار به بیش از پنج هزار میلیارد تومان رسیده است.

حسن قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور گفته است: یکی از فرصت‌های بزرگ در اقتصاد کشور بازار سرمایه است. با توجه به رونق بازار سرمایه و اتفاقاتی که افتاده توجه بیشتری به این بازار صورت گرفته است.

او اضافه کرد: در سال ۱۳۸۸ ارزش کل بازار ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده که در حال حاضر به ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال ۱۳۸۸ بالغ بر ۱۰۰ برابر شده است.

قالیباف با اشاره به آزاد سازی سهام عدالت اظهار کرد: دارندگان سهام عدالت می‌توانند دارایی‌هایشان را در بازار سرمایه معامله کنند که ۱.۵ درصد آنها سهام‌شان را در بورس معامله کردند. نگرانی ما این بود که عمده آنها فروشنده شوند.

راز آسمان پایتخت

فروش 100هزارمیلیارد تومان اوراق در بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به وجود ۱۳ میلیون کد معاملاتی در بازار بورس گفته است: با اضافه شدن سهام عدالت تعداد دارندگان کد معاملاتی در بازار سرمایه که سرمایه‌گذار محسوب می‌شوند هفت میلیون نفر می‌شود که این نشان‌دهنده جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور است .

او با اشاره به تسهیل ورود شرکت‌ها در بورس و انتشار اوراق بخش خصوصی از طریق بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمدتا دولت از طریق بازار سرمایه تامین مالی می‌کند و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق نیز در بورس به فروش رسیده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز