ارزان ترین گوشی های پرتقاضای بازار بعد از سقوط قیمت موبایل چند؟

لست سکند

در بازار موبایل طی روزهای اخیر نوسانات روند معکوس گرفته و شاهد کاهش تا 34 درصدی و ارزان شدن قیمت گوشی هستیم بر این اساس ارزان ترین گوشی های پرتقاضای سامسونگ، هوآوی ، شیائومی و اپل نیز دستخوش تغییرات قیمت شده است.

به گزارش کاماپرس، قیمت گوشی در ماه های گذشته آنقدر گران شده که صحبت از کاهش قیمت حتی 34 درصدی چندان انگیزه ای برای خرید در متقاضیان ایجاد نمی کند.

با این حال افرادی که به گوشی نیاز فوری دارند و چاره ای جز خرید با هر قیمتی ندارند و از طرفی گوشی های زیر 2 میلیون نیاز آنها را برطرف نمی کند، از این که برخی گوشی های سامسونگ و هوآوی و شیائومی که در رنج قیمتی 9 و 8 و 7 و 6 و 5 میلیون تومان قیمت گذاری می شدند را اکنون می توانند، 500 هزار تا 2 میلیون تومان ارزان تر بخرند، کمی خوشحال می‌شوند.

بنا به اعلام دنیای اقتصاد ، قیمت ها در بازار موبایل تحت تاثیر بهبود تخصیص ارز و تسهیل روند واردات و نوسان های منفی هفته های اخیر در نرخ دلار، چند روزی است که روند ریزشی را در پیش گرفته است.

کاهش بیش از 2 میلیونی برخی انواع گوشی

راز آسمان پایتخت

برای مثال قیمت موبایل A۵۱ سامسونگ که از انواع پرتقاضای گوشی در بازار به شمار می رود پس از آنکه در امواج گرانی افتاد و نزدیک به ۹ میلیون تومان رسید در حال حاضر در رنج قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ تا ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفته است. البته همان طور که پیشتر ذکر شد قیمت ها با وجود کاهش هنوز به سطح 5 ماه قبل بازنگشته و مثلا قیمت همین گوشی موبایل در اسفند ۹۸ نزدیک به ۵ میلیون تومان بوده است.

عامل دیگری که موجب کاهش قیمت ها در بازار موبایل بوده کاهش شدید تقاضا است چرا که گرانی گوشی متقاضیان را از خرید منصرف کرده و در واقع بسیاری از اقشار جامعه قدرت خرید گوشی با قیمت های گران را نداشته و ندارند.

در جدول زیر قیمت ارزان ترین گوشی های پرتقاضای بازار از برندهای سامسونگ، هوآوی ، شیائومی و اپل را بعد از سقوط تا 34 درصدی قیمت ها در بازار موبایل مشاهده می کنید .

تاکید می کنیم که در این جدول فقط ارزان ترین گوشی های برندهای مذکور مدنظر نبوده اند و قطعا از این برندها گوشی های ارزان تر نیز در بازار وجود دارد، بلکه ارزان ترین گوشی های پرتقاضا که سهم عمده تقاضای بازار به آنها اختصاص دارد، در این جدول حضور دارند.

توضیح ضروری دیگر این که این قیمت ها قطعا از نظر ما و بسیاری از اقشار جامعه ارزان نیست و تنها منعکس کننده واقعیت بازار موبایل است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سامسونگشیائومیهوآوی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ارزان ترین گوشی های پرتقاضای بازار بعد از سقوط قیمت موبایل چند؟

  1. Nasr گفته:

    واقعا که ما در ایران میریم سر کار ب ریال کار میکنیم ولی به دلار خرید میکنیم شما اگه راست میگید و هنرشا دارید که ندارید ی کاری بکنید ما ادمهای صعیفی که بتونیم به دلار کار کنیم به ریال بخوریم بعد از کاهش قیمت حرف بزنید اگه میتونید پولاا رزش دارش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز