ارزان ترین لپ تاپ های بازار (زیر ۱۰ میلیون تومان)

دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان دورکار قشر بزرگی از جامعه هستند که  دست کم برای گذر از پاییز امسال به لپ‌تاپ نیاز خواهند داشت. آنلاین شدن کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین اغلب کسب و کار‌ها طی دو سال گذشته باعث شد که بازار لپ تاپ و گوشی های هوشمند رکود کم‌تری را نسبت به سایر کالاها تجربه کند و حتی مشتریان جدیدی جذب کند. خرید لپ تاپ با وجود تحریم‌ها و افزایش قیمت بی‌سابقه‌ی کالاهای وارداتی کار را برای خریداران دشوار کرده است. به همین دلیل بخش بزرگی از خریداران همانند دانش‌آموزان به دنبال لپ تاپ های ارزان قیمتی هستند که با کیفیتی مناسب نیازهای اصلی آن‌ها را برطرف کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تکنولوژی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

از این رو کاماپرس در ادامه به معرفی اقتصادی ترین لپ تاپ های موجود در بازار می‌پردازد که با وجود قیمت پایین خود از ارزش خرید خوبی برخوردارند. در حال حاضر ارزان‌ترین گزینه‌های موجود برای خرید لپ‌تاپ در بازه‌ی قیمتی ۸ تا ۱۰ میلیون تومان قرار دارند. در صورتی که برای انجام کاربری‌های عمومی به لپ‌تاپ نیاز دارید، نیازی به صرف هزینه‌های سنگین نیست و لپ‌تاپ میان‌رده و باکیفیتی وجود دارد که خواسته‌هایتان را تامین خواهند کرد.

ارزان ترین لپ تاپ های بازار

لپ تاپ های خانواده Ideapad  توسط شرکت لنوو به منظور تامین نیازهای روزمره کاربران طراحی و تولید شده‌اند. لنوو در مدل Ideapad S145 – 151GM همچون دیگر میان‌رده‌های خوش‌قیمت از پردازنده اینتل Celeron N4000  و رم ۴ گیگابایت بهره برده است. یک ترابایت حافظه‌ی داخلی دستگاه از نوع هارد‌دیسک وظیفه‌ی ذخیره اطلاعات را در این مدل بر عهده دارد.

آریاک سفر

پردازنده‌ی گرافیکی بدون حافظه‌ی مجزا امکان اجرای همزمان برنامه‌های مختلف و یا کاربری‌های پیچیده را به کاربران نخواهد داد. البته با وجود قیمت ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی آن اقتصادی‌ترین گزینه برای امور ساده‌ و دانش‌آموزی است.

صفحه نمایش ۱۴اینچی این مدل با کیفیت اچ دی ارائه شده و با ابعاد کوچک خود وزن دستگاه را به ۱.۶ کیلوگرم رسانده است. به دلیل وزن پایین دستگاه مشکلی برای حمل و استفاده از آن در خانه، مدرسه یا محل کار نخواهید داشت. باتری دو سلولی با ظرفیت ۳۰ وات‌ساعت و پورت‌های ضروری که در دو لبه دستگاه تعبیه شده‌اند نیازهای کاربران عمومی را با پایین‌ترین قیمت ممکن تامین می‌کنند.

خبرهای مهم و پربازدید را بخوانید:

شرکت ایسوس در کنار لنوو از تولیدکنندگان اصلی لپ تاپ های میان‌رده است. محصولات این شرکت علاوه بر طراحی چشم‌نواز و قیمت مناسب، کیفیتی قابل قبول را در قیمت‌های پایین به خریداران عرضه می‌کند. لپ تاپ ایسوس مدل X543MA – GQ1013 دارای پردازنده Celeron N4000  و رم ۴ گیگابایتی است.

حافظه داخلی دستگاه یک ترابایت بوده و پردازنده گرافیکی آن تولید شرکت اینتل است. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی در این مدل مات بوده و با ارائه کیفیت فول اچ دی از ارزش خرید بالایی در این قیمت برخوردار است. به خصوص اگر هدف شما از خرید لپ‌تاپ تماشای فیلم و وبگردی باشد.

این لپ تاپ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی،باتری ۳ سلولی با ظرفیت ۳۳ وات‌ساعت این دستگاه عملکرد بسیار خوبی را در میان هم‌رده‌های خود نشان داده است. وزن ۱.۹ کیلوگرمی این مدل در کنار نمایشگر باکیفیت و باتری قدرتمند، این مدل را به دستگاهی ارزان ولی با ارزش خرید بالا تبدیل می‌کند.

لپ تاپ لنوو ideapad 330 – E با کاربری عمومی

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو یکی دیگر از محصولات میان‌رده این شرکت است که در بین محصولات هم‌قیمت خود بسیار پرفروش است. در این لپ‌تاپ ۹ میلیون و دویست تومانی، از پردازنده‌ اینتل سلرون  N4000 و رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR4 استفاده شده است.

یک ترابایت حافظه‌ی داخلی در قالب هارد‌ دیسک محل ذخیره مناسبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کارت گرافیکی بدون حافظه‌ی مجزا سبب می‌شود که این محصول توانایی اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین و بازی‌های حجیم را نداشته باشد. با وجود صفحه کلیدی قدرتمند با طراحی جزیره‌ای و پشتیبانی تاچ پد از فرمان‌های چندلمسی، این مدل کاربری راحتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد داشت.

باتری دو سلولی با ظرفیت ۳۰ وات‌ساعت از نقاط ضعف این دستگاه است که به سختی تا ۵ ساعت شارژدهی دارد. وزن ۲.۱ کیلوگرمی این لپ‌تاپ را هم در دسته سنگین‌وزن‌ها قرار می‌دهد که در این بازه قیمتی چندان دور از انتظار نیست.

از سوی دیگر نمایشگر به نسبت کوچک ۱۵ اینچی، کار جابجایی لپ‌تاپ را مقداری آسان می‌کند. در تولید بدنه لپ تاپ پلاستیک به کار رفته است اما با این وجود ظاهر آن رضایت‌بخش است و اثر انگشت و لکه رویش باقی نمی‌ماند. از دیگر نقاط قوت آن می‌توان به داغ نکردن حین اجرای برنامه‌ها اشاره کرد. ویژگی‌های بالا در کل این محصول را به گزینه‌ای ارزان اما راضی‌کننده برای کاربران عمومی تبدیل می‌کند.

بهترین لپ تاپ زیر ۱۰ میلیون تومان

گزینه‌ی آخر لیست با قیمت ۹ میلیون و نهصد هزار تومانی خود گران‌ترین مورد است که  با ظاهر زیبا و کیفیتی قابل قبول، بهترین گزینه در بازه زیر ۱۰ میلیون‌تومان به شمار می‌رود. لنوو مدل ideapad 300 – NXB با تعبیه ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4، پردازنده مرکزی Celeron N4000 و پردازنده گرافیکی اینتل سرعت پردازش مناسبی را ارائه می‌کند.

حافظه‌ی یک ترابایتی این دستگاه از نوع هارد‌دیسک است و در ذخیره‌ی اطلاعات حجیم مشکلی نخواهید داشت. باتری ۲ سلولی آن نیز با شارژدهی تا حدود پنج و نیم ساعت عملکرد خوبی از خود نشان داده است. اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی و اچ دی لنوو علاوه بر وضوح تصویر بالا با مات‌بودن خود چشم‌ها را در ساعات طولانی کار اذیت نمی‌کند. وزن ۲.۲ کیلوگرمی این مدل اگرچه جزو دسته سنگین محسوب می‌شود اما با طراحی زیبا و خوش‌دست آن قابل چشم‌پوشی است.

مرتبط با : ایسوسلنوو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ارزان ترین لپ تاپ های بازار (زیر ۱۰ میلیون تومان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز