ارزان ترین آپارتمان های زیر 60 متر را چند اجاره می دهند؟

با افزایش قیمت خرید و فروش مسکن طی ماه های اخیر، اغلب مستاجران تهرانی به دنبال خانه های کوچک متراژ برای رهن و اجاره هستند و ارزان ترین آپارتمان‌ها را جستجو می کنند.

به گزارش کاما پرس، براساس تازه ترین گزارش منتشرشده از تحولات بازار مسکن توسط بانک مرکزی، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده در تهران به 20 میلیون و 901 هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 56.6 درصد افزايش داشته است.
همگام با افزایش قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، شاهد رشد قیمت ودیعه و اجاره بها هم هستیم و همین موضوع موجب شده که مستاجران به دنبال ارزان ترین واحدهای مسکونی کوچک متراژتر و همچنین محله های ارزان قیمت تر نسبت به سال های قبل باشند.
در این میان بازار رهن و اجاره در مناطق ۷، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ نسبتا گرم‌تر از سایر مناطق است، همانطور که مناطق 2، 4 و 5 از سوی خریداران بیشترین طرفدار را دارند.

بررسی رهن و اجاره واحدهای کوچک متراژ

در گزارش میدانی دنیای اقتصاد نگاهی به قیمت رهن و اجاره واحدهای کوچکتر از 60 مترمربع در نقاط مختلف پایتخت شده است، براساس این گزارش یک واحد مسکونی 50 متری در منطقه پیروزی تهران، 120 میلیون تومان رهن کامل داده می شود.
اجاره یکساله یک واحد 56 متری در خیابان دماوند، 50 میلیون رهن و ماهیانه 1 میلیون و 600 هزار تومان اجاره بها می خواهد.
برای اجاره یک واحد مسکونی 55 متری در منطقه سهروردی، هم باید 100 میلیون تومان ودیعه به صاحب ملک بپردازید ضمن اینکه ماهانه 4 میلیون تومان هم اجاره بها پرداخت کنید.
برای اجاره یک واحد 60 متری در منطقه ساقدوش هروی باید 70 میلیون تومان رهن و همچنین 2 میلیون و 800 هزار تومان اجاره به صاحبخانه بپردازید.
اما اگر قصد رهن کامل یک واحد مسکونی 55 متری در خیابان استخر تهرانپارس، را دارید باید 130 میلیون تومان سرمایه داشته باشید.
سکونت یکساله در یک واحد 53 متری در منطقه جنت آباد مرکزی هم نیازمند 110 میلیون تومان ودیعه و همچنین یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه است.

آریاک سفر

شایان ذکر است قیمت های اجاره بها و رهن مندرج در این گزارش برای واحدهای زیر 60 متر مناطق مختلف تهران در واقع بسیار نجومی هستند و پرداخت اجاره ارزان ترین واحدها نیز برای مستاجران کمرشکن است. نکته دیگر این که اجاره واحدهای بررسی شده در این گزارش در مناطق مرکزی یا نقاط به اصطلاح مرغوب تر پایتخت انتخاب شده است و طبعا سطح اجاره ها در مناطق حاشیه ای و نامرغوب کمتر است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز