ارزان ترین آپارتمان‌ها در محدوده یوسف‌آباد، فاطمی و کریم‌خان متری چند؟

لست سکند

گرانی سرسام آور ملک در تهران موجب شده است که برای خرید هر یک متر مربع از یک واحد آپارتمان مسکونی 140 متری در یوسف‌آباد که سی سال هم از ساختش گذشته باید حداقل 32 میلیون تومان پول داشته باشید!

به گزارش کاماپرس، این روز‌ها سایه سنگین رکود بر روی بازار مسکن در بعضی مناطق مرکزی پایتخت افتاده است. این در حالیست که عموما سهم این مناطق در عرضه مسکن به متقاضیان کم بوده و بیشتر واحد‌های موجود در آن تجاری است. با این حال به نظر می‌رسد میزان تقاضا برای خرید و تعداد معاملات از گذشته نیز بیشتر کاهش یافته است.

منطقه ۶ در کنار منطقه ۱۲ یکی از دو پهنه و کانون اصلی کار و فعالیت در شهر تهران به شمار می‌آید و از این رو سهم محله‌های مسکونی در مقایسه با محله‌ها و راسته‌های تجاری و اداری در مقایسه با سایر محله‌های پایتخت بسیار اندک است. اما در شرایط فعلی که بازار مسکن وضعیت رکودی فوق سنگین را تجربه می‌کند و حجم معاملات ماهانه به زیر ۱۰ هزار فقره تنزل پیدا کرده، این منطقه اوضاعی به مراتب بدتر از گذشته دارد، طوری که برخی واسطه‌های ملکی مدعی هستند تعداد مراجعات روزانه آنها از سوی متقاضیان خرید ملک انگشت‌شمار است.

عرضه آپارتمان‌های قدیمی

دنیای اقتصاد در گزارش خود نوشت، بررسی وضعیت عرضه در این منطقه حاکی از این است که عموم املاک عرضه شده سن بنایی بیش از ۲۰ سال و بعضا بیش از ۳۰ سال ساخت دارند، اما از آنجا که از جنس املاک آماده ساخت نیستند، اغلب به قیمت آپارتمان قدیمی و نیازمند بازسازی عرضه شده‌اند، نه قیمتی نزدیک به بهای زمین در این منطقه بر اساس قدرالسهم تعلق گرفته به مالک. مشتری این قبیل املاک نیز در مقایسه با املاک قدیمی که چشم‌انداز روشنی از زمان ساخت و ساز در آنها وجود دارد، طبعا بسیار اندک است.

راز آسمان پایتخت

کانون عرضه آپارتمان نوساز در منطقه۶   نیز محله یوسف‌آباد است که قیمت‌های پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی که بعضا با قیمت‌های پیشنهادی در منطقه یک برابری می‌کند، سبب شده خریداران رغبتی به خرید ملک نوساز در یوسف‌آباد نشان ندهند و در نتیجه این بخش از بازار نیز رکودی است.

آپارتمان‌های ارزان یوسف‌آباد

بررسی‌ها نشان می‌دهد برای خرید هر متر مربع از یک واحد 150 متری، 12 سال ساخت در خیابان اسدآبادی یوسف‌آباد باید 43 میلیون تومان هزینه کرد. همچنین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه کاج یوسف‌آباد واحد‌های 140 متری که سی سال نیز از ساختشان می‌گذرد حدود 32 میلیون است.

آپارتمان‌های ارزان فاطمی

درهشت بهشت فاطمی، واحد‌های 65 متری با قدمت 23 ساله در حدود متری 22 میلیون تومان فروخته می‌شود. درکاج جنوبی در حالیکه متراژ‌ها پایین تر و زیر 60 متر است با قیمت‌هایی بالاتر و در حدود 26 میلیون معامله ‌می‌شود.

آپارتمان‌های ارزان کریمخان

اما برای خرید واحد‌های 100 متری در منطقه ویلای کریمخان، داشتن حدود 20 میلیون برای هر متر مربع می‌تواند کفایت کند البته سن این واحد مسکونی 30 سال و نزدیک به کلنگی است! آپارتمان‌های 130 متری با سی سال قدمت در منطقه خردمند نیز با قیمتی حدود 25 میلیون تومان در هر متر معامله می‌شوند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز