ارزانترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار

اگرچه قیمت‌های این روزهای بازار موبایل هوش از سر آدمیزاد می‌برند اما با بودجه بسیار کم و با بی‌توجهی به برند گوشی، می‌توان نسبت به خرید گوشی با قیمت مقرون به‌صرفه اقدام کرد.

به گزارش کاماپرس، همین که پایمان را در گوشی‌فروشی بگذاریم، متوجه قیمت‌هایی می‌شویم که بدون شک فرسخ‌ها با منطق فاصله دارند، به‌طوری که با هزینه‌کرد همین پول تا چند سال پیش می‌توانستیم یک پراید دست دوم یا یک موتورسیکلت به‌روز خریداری کنیم.

اما در این میان برندها و مدل‌هایی وجود دارند که ممکن است اسمشان تا به حال به گوشتان نخورده باشد اما به هر حال، با بودجه اندک کار شما را به راه خواهند انداخت. در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از این گوشی‌های هوشمند بپردازیم.

گوشی موبایل تکنو مدل F2

قیمت روز: ۸۴۹,۰۰۰ تومان

رنگ‌های موجود در بازار: مشکی، طلایی، آبی تیره، آبی روشن

آریاک سفر

گوشی موبایل «تکنو F2 دو سیم‌کارت» (Tecno F2 Dual SIM) با 8 گیگابایت حافظه‌ داخلی، 1 گیگابایت رم و پردازنده‌ای چهارهسته‌ای در میان محصولاتی قرار می‌گیرد که علی‌رغم برند نه‌چندان مطرح، از ویژگی‌های قابل قبولی برخوردار است. این محصول با بدنه‌ای پلاستیکی و پشتیبانی از دو سیم‌کارت در سایز میکرو روانه‌ی بازار شده است و از نسل سوم اینترنت پرسرعت یعنی 3G پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش 5.0 اینچی F2 از نوع LCD است و در ساخت آن از فناوری TFT استفاده شده است. این نمایشگر با وضوح تصویر 854 در 480 یا همان FWVGA، تراکم پیکسلی 196 پیکسل بر هر اینچ را به تصویر می‌کشد.

در قاب جلو و پشت این محصول دو سنسور 5 و 2 مگاپیکسلی تعبیه شده‌ که از امکاناتی مانند قابلیت ثبت موقعیت‌های جغرافیایی و قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) برخوردارند. پردازش اطلاعات در F2 بر عهده‌ی پردازنده‌ی 4هسته‌ای Mediatek MT6580 با سرعت 1.3 گیگاهرتز است. یک گیگابایت رم در کنار این مجموعه سخت‌افزاری قرار گرفته که درمجموع عملکرد نسبتاً روانی را برای این محصول به ارمغان می‌آورد. حافظه داخلی 8 گیگابایتی این گوشی موبایل نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز کاربرانی باشد که می‌خواهند فایل‌های صوتی و تصویری فراوانی را در گوشی موبایل خود ذخیره کنند؛ البته باید بدانید که این گوشی از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. درنهایت باید اشاره کنیم باتری 2000 میلی‌آمپرساعتی این محصول از نوع لیتیوم‌یون است.

گوشی موبایل تی‌پی لینک مدل Neffos Y5L

قیمت روز: 93۹,۰۰۰ تومان

رنگ‌های موجود در بازار: سفید

گوشی موبایل «Neffos Y5L TP801A» از برند «تی پی لینک» با 8 گیگابایت حافظه داخلی، 1 گیگابایت رم، دوربین 5مگاپیکسلی و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت عرضه شده است. در این محصول از یک نمایشگر 4.5 اینچی استفاده شده است که با داشتن وضوح تصویر 480×854 می‌تواند 218 پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد. برای محافظت از این نمایشگر هیچ‌گونه محافظی در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین در استفاده از آن باید بسیار محتاط عمل کرد. مجموعه سخت‌افزاری Neffos از اسنپدراگون 210 و یک پردازنده مرکزی 4هسته‌ای با سرعت 1.1 گیگاهرتز تشکیل شده است که در کنار 1 گیگابایت حافظه رم، کار پردازش اطلاعات را به عهده دارد.

همان‌طورکه گفته شد، حافظه داخلی این محصول 8 گیگابایت است که برای ذخیره‌سازی حجم بالایی از فایل‌های صوتی و تصویری، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف بسیار ناچیز به نظر می‌رسد؛ البته شما می‌توانید با استفاده از قابلیت پشتیبانی این محصول از کارت حافظه جانبی، این فضا را تا 32 گیگابایت افزایش داده و فایل‌های مورد نیاز خود را در گوشی موبایلتان به همراه داشته باشید. دو سنسور دوربین اصلی و سلفی در این محصول به ترتیب 5 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل هستند. با استفاده از سنسور دوربین اصلی این محصول که به فلاش LED مجهز است، می‌توانید فیلم‌برداری کنید و به ثبت تصاویری با وضوح قابل‌قبول بپردازید. سیستم‌عامل نسخه‌ی 6 اندروید موسوم به مارشمالو، به‌صورت پیش‌فرض در این مدل از گوشی‌های موبایل تی پی لینک وجود دارد که مجموعه کاملی از امکانات یک گوشی اندرویدی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

گوشی موبایل یوتافون مدل 2 YD201

قیمت روز: ۱,۸۹۹,۰۰۰ تومان

رنگ‌های موجود در بازار: مشکی

شرکت «یوتا» (Yota) از ارائه‌دهندگان مشهور سرویس‌های مخابراتی در کشور روسیه است که در سال 2011 با ارائه اولین تلفن هوشمند خود، وارد صنعت ساخت گوشی موبایل شد. این برند اولین گوشی دارای دو نمایشگر جهان را با نام تجاری Yotaphone 2 روانه بازار کرد تا نشان دهد خلاقیت را به‌عنوان چاشنی اصلی تولیدات خود در نظر گرفته است. نخستین گوشی دارای دو صفحه‌نمایش در جهان دارای نمایشگر اصلی 5 اینچی از نوع AMOLED است که رزولوشن مطلوب Full HD را به نمایش می‌گذارد.

همان‌طور که متوجه شده‌اید این گوشی یوتا از نظر طراحی محصولی منحصربه‌فرد به‌حساب می‌آید. صفحه‌نمایش ثانویه این گوشی در ابعاد 4.7 اینچی در قاب پشتی گوشی جای گرفته است و با نمایش کاغذ الکترونیکی برای علاقه‌مندان به کتاب عملکردی بسیار مطلوب دارد. گفتنی است محافظ Corning Gorilla glass 3 وظیفه مراقبت از قاب پشتی و جلویی این محصول را دارد تا خیال کاربر از نظر افتادن و ضربه دیدن گوشی تا حدی راحت شود. این گوشی موبایل به چیپس اسنپدراگون 801 عملکردی رضایت‌بخش دارد که با سیستم‌عامل اندروید کیت‌کت (4.4) توان پردازشی قابل‌قبولی را به نمایش گذارد. همچنین دو گیگابایت حافظه‌ی رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی این موبایل را تشکیل می‌دهد. دوربین اصلی این گوشی، کیفیتی معادل با 8 مگاپیکسل دارد که یک فلاش LED آن را همراهی می‌کند.

علاوه‌براین یک دوربین 2.1 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر جلویی این گوشی قرار دارد که وظیفه‌ی ثبت عکس‌های سلفی این گوشی را بر عهده دارد. از دیگر مشخصات این موبایل می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌ی اینترنت 4G و باتری 2500 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری اشاره کرد. این محصول شرکت یوتا با پشتیبانی از فناوری شارژ نسخه دوم (Qualcomm Quick Charge 2.0) به‌سرعت شارژ می‌شود؛ علاوه براین، امکان شارژ بی‌سیم (Wireless Charging) هم بر ارزش خرید این محصول افزوده است. بنابراین، اگر به دنبال گوشی خلاقانه هستید یا می‌خواهید از گوشی خود برای مطالعه استفاده کنید، می‌توانید خرید Yotaphone 2 را به‌عنوان انتخابی هوشمندانه در نظر داشته باشید.

گوشی موبایل هیوندای Seoul 5 plus

قیمت روز: ۱,۱۲۸,۰۰۰ تومان

رنگ‌های موجود در بازار: مشکی و طلایی

گوشی Seoul 5 plus از برند هیوندای که یک گوشی نسبتا معمولی و پایین رده به حساب می آید اما یک گوشی کاملا کارراه انداز است. این گوشی با صفحه نمایش ۵.۲ اینچی HD کیفیت نسبتا قابل قبولی دارد.از شبکه 3G پشتیبانی کرده و میتوان با باتری ۲۴۵۰ میلی آمپری آن ساعت ها در اینترنت به گشت و گذار پرداخت. دوربین اصلی آن ۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن ۲ مگاپیکسلی می باشد که بسیار معمولی است اما می تواند کارهایی در حد و اندازه های خود را به خوبی انجام دهد. در این گوشی از حسگر اثر انگشت روی قاب جلوی آن و در قسمت پایینی استفاده شده که نسبتا خوب عمل می کند.

گوشی موبایل تی‌پی لینک مدل Neffos C5L TP601A

قیمت روز: ۱,225,۰۰۰ تومان

رنگ‌های موجود در بازار: سفید و خاکستری

برند معروف و چینی «تی‌پی-لینک» (TP-LINK) که در تولید لوازم ارتباطی تبحر خاصی دارد، پا را کمی فراتر گذاشته و با معرفی برند «نفوس» (Neffos) می‌خواهد خود را به دنیای گوشی‌های همراه هم وارد کند. این شرکت با تولید سه گوشی با اندازه و مشخصات مختلف می‌خواهد سهمی در بازار گوشی‌های همراه داشته باشد. گوشی «تی‌پی-لینک نفوس C5L دو سیم‌کارت» (TP-LINK Neffos C5L TP601A Dual SIM) کوچک‌ترین گوشی در بین سه گوشی است.

این گوشی با نمایشگری با اندازه‌ی مناسب، دوربین‌هایی برای ثبت تصاویری که برای شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند، سخت‌افزاری مطلوب برای انجام امور روزانه، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 4G را در کنار قیمتی مناسب عرضه می‌کند. همچنین مجهز شدن گوشی به سیستم‌عامل به‌روز می‌توانند در خرید این گوشی موثر باشد. نمایشگری 4.5 اینچی با فناوری TFT و از نوع LCD برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این نمایشگر تراکم 218 پیکسل بر اینچ را به تصویر می‌کشد و می‌تواند تا 2 لمس را به‌طور هم زمان پاسخگو باشد. این نمایشگر با روشنایی مطلوب، تراکم کافی و اندازه‌ی مناسب برای وبگردی و بازی مفید است. انتخاب مجموعه‌ی سخت‌افزاری نه‌چندان قدرتمند برای این گوشی باعث شده تا فقط بتواند برای انجام امور روزانه مناسب باشد. پردازنده‌‌ی‌ مرکزی چهار هسته‌ای همراه با یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه داخلی مجموعه‌ی سخت‌افزاری تی‌پی-لینک C5L را تشکیل می‌دهند. همچنین امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم 32 گیگابایت هم برای کاربران این گوشی فراهم شده است.

از ویژگی‌های ارتباطی در این گوشی هم می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت و اینترنت پرسرعت نسل چهارم، بلوتوث و Wi-Fi اشاره کرد. دو دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی و سلفی نفوس C5L انتخاب شده‌اند؛ این دوربین‌ها می‌توانند تصاویری مناسب را ثبت کنند. همچنین دوربین اصلی به فلشی از نوع LED مجهز شده است. در کنار این قابلیت‌ها می‌توان به جنس پلاستیکی، باتری 2000 میلی‌آمپر ساعتی از جنس لیتیوم-یون، اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.1 با پشتیبانی از زبان فارسی، وزن 153 گرمی و ضخامت 9.5 میلی‌متری‌اش اشاره کرد. نمایشگری 4.5 اینچی با تراکم 218 پیکسل بر اینچ، سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 210 به همراه یک گیگابایت رم، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی به همراه فلش، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم؛ همه ویژگی‌های مناسبی برای خرید یک میان‌رده با قیمت مناسب هستند.

پایان پیام

 

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ارزانترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز