ارائه تسهیلات به اقشار روستایی و عشایر

یکی از اقدامات مثبت دولت در سال ۹۶، اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری بود. این قانون با هدف رفع مشکل بیکاری و همچنین مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها با پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی در زمینه اشتغال روستاییان و عشایر اجرایی شد؛ در این میان، بانک توسعه و تعاون با تخصیص مبلغی بالغ بر ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، در جهت اشتغال‌زایی در این طرح مشارکت داشته است.

به گزارش کاماپرس، بنا به اعلام بانک توسعه تعاون، این مجموعه به عنوان عامل، با بررسی پرونده‌ها و طرح‌های ارسالی تا پایان فروردین ماه، مبلغ مذکور را به صورت تسهیلات به بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی ارائه شده، شامل ۲۶ هزار طرح و پرونده به متقاضیان پرداخته  است.

گفتنی است تسهیلات ارائه شده، برای ایجاد بستر مناسب کسب و کار در استان‌های یزد، خراسان جنوبی و گیلان بازدهی بالایی داشته است؛ استان‌های همدان، خراسان شمالی و گلستان در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری

آریاک سفر

مرحله چهارم طرح اشتغال برای روستاییان و عشایر به اتمام رسیده است و در حال حاضر بانک توسعه تعاون در فاز پنجم این طرح فعالیت دارد؛ تا این مرحله، این مجموعه به تعهدات خود پایبند بوده است.

لزوم اجرای این طرح، یکی از دستاوردهای مهم این بانک به شمار می‌رود. از ویژگی‌های آن می‌توان به ایجاد ظرفیت و بزرگترشدن حجم فعالیت بانک و رشد این مجموعه با رویکرد توسعه ‌در بخش اقتصادی اشاره کرد. این طرح در جهت کاهش روند مهاجرت به شهر از روستا نیز تاثیرگذار بوده است، زیرا که با ارائه اینگونه تسهیلات ، فضا برای انجام امور مختلف و گذران زندگی و تامین معیشت بیشتر خواهد بود.

از زمان تاسیس بانک توسعه تعاون ۱۱ سال می‌گذرد، در حال حاضر حجت‌الله مهدیان مدیریت این موسسه را به عهده دارد. فروش اقساطی، مشارکت مدنی، قرض‌الحسنه، مضاربه، جعاله، مزارعه، سلف و … از تسهیلات بانک توسعه تعاون هستند. این مجموعه، خدماتی نظیر صندوق امانات، خدمات ویژه نابینایان، چک بانکی و بین بانکی و … به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

مرتبط با : بانک توسعه تعاون
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز