ادعای فعال بخش خصوصی: 22 میلیارد دلار ارز ناپدید شد

در حالیکه چهره‌های سرشناس دولتی طی هفته‌های گذشته شدیدترین انتقادها را به دلیل بازنگردادند ارز به صادرکنندگان داشتند، به امروز جمال رزاقى، رئیس اتاق بازرگانی شیراز توپ را به زمین دولت انداخت و از گم شدن 22 میلیارد دلار ارز دولتی خبر داد.

به گزارش کاماپرس، با بحرانی شدن بازار ارز و رشد دیوانه‌کننده قیمت دلار، رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی، معاون اول رئیس جمهور و دیگر مدیران دولت را به موضع‌گیری علیه صادرکنندگانی که ارزهای حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانده بودند واداشت. دولت حتی با تعیین مهلت برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، سعی کرد صادرکنندگان را به تسریع در این امر وادار کند.

این تهدیدها و فشارها البته از سوی بخش خصوصی بی‌پاسخ نماند و اعضای اتاق بازرگانی در گوشه و کنار به این سیاست دولت واکنش نشان دادند. آنها اعداد اعلام شده توسط دولت را نادرست ارزیابی کرده و مدعی شدند که کل حجم صادرات بخش خصوصی به اندازه رقمی که اعلام شده نمی‌رسد.

در آخرین واکنش رئیس اتاق بازرگانی شیراز طی گفتگویی با ایلنا، توپ را به زمین دولت انداخته است. جمال رزاقى گفت: به بهانه تخصیص ارز دولتى، دست کم 22 میلیارد دلار ارز این کشور در شرایط تحریم ناپدید شده است. برخلاف رئیس جمهور که معتقد است ارز متعلق به دولت است، معتقدم ارز متعلق به کشور و مردم است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانى نسبت به تخصیص ارز 4200 تومانى اعتراض جدى داشته و دارد، افزود: ما معتقدیم ارز دولتى جز فساد نتیجه‌اى در بر نداشته است.

آریاک سفر

رئیس اتاق بازرگانى شیراز در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره جلوگیرى از تخصیص ارز دولتى و اعطاى کوپن به خانوار نیازمند تصریح کرد:معتقدم به جاى اعطاى کوپن، باید مابه ازاى ارز دولتى و ارز آزاد به عنوان یارانه دستمزد به اقشار حقوق بگیر و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستى پرداخت شود.

جمال رازقى با بیان اینکه در سیستم کوپنى نیز فساد ایجاد مى شود، خاطر نشان کرد: چراکه در چرخه توزیع کالاهاى کوپنى نیز فساد به بار مى آید.

رازقى با تأکید بر اینکه طرح کوپنى شدن کالا و دارو به سود اقشار نیازمند نیست، خاطرنشان مى کند: باید از هر اقدامى که مى تواند منجر به ایجاد فساد شود، جلوگیرى شود.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “ادعای فعال بخش خصوصی: 22 میلیارد دلار ارز ناپدید شد

  1. سیدجعفرکاظمی گفته:

    مگر22میلیارددلار ارز هم گم میشه لطفا مسئولین بگردند وببینند کجاست به کی دادند که یادشون نیست انشاالله پیدامیشه.احتمالا کسی اشتباها آنرا ازکشورخارج کرده !! نه؟

  2. جعفر گفته:

    توی کیسه انهاست که جیب گشاد دارندوگرنه مردم معمولی که. جایی برای پنهان کردن پول انهم دلار ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز